بهبود درد های دیسک کمر با جراحی لاغری

در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد بهبود درد های دیسک کمر و کمرد درد با جراحی لاغری، کاهش وزن و کاهش فشار روی ستون فقرات با روش های مختلفی مثل جراحی لاغری صحبت می کند.

دکتر شهاب شهابی

تشخیص دیسک کمر ممکن است برای بسیاری از بیماران ترسناک به نظر برسد. همه ما شنیده ایم که کاهش وزن می تواند فواید بی شماری برای سلامتی داشته باشد، اما آیا کاهش وزن اضافی می تواند به کاهش کمردرد و بهبود دیسک کمرکمک کند؟

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، امروزه بیش از 70 درصد از آمریکایی‌های بزرگسال بالای 20 سال دارای اضافه وزن و نزدیک به 40 درصد چاق هستند. کمردرد و دیسک کمر همچنین یکی از علل اصلی ناتوانی در ایالات متحده است که بیش از نیمی از آمریکایی ها حداقل یک بار در زندگی خود به آن مبتلا هستند.
اگر از کمردرد رنج می برید و به دنبال راهکاری برای بهبود درد های دیسک کمر هستید با ما در پایان این مطلب همراه باشید. آیا می دانستید که اضافه وزن و کمردرد می توانند مرتبط باشند؟ رابطه بین دیسک کمر و کاهش وزن ممکن است پویاتر از آن چیزی باشد که اکثر مردم تصور می کنند، باشد.
در واقع جراحی لاغری  و  کاهش وزن  می توانند دیسک کمر را درمان کنند، در حالی که کاهش وزن اغلب با اهداف ظاهری افراد مرتبط است. اضافه وزن می تواند مشکلاتی را در سراسر بدن شما ایجاد کند و یک مسئله سلامتی مهم است. کاهش وزن اضافی می تواند به بهبود دیسک کمر شما و هر گونه نگرانی سلامتی دیگری که ممکن است تجربه کنید، کمک کند.

چرا داشتن وزن سالم برای بهبود دیسک کمر مهم است؟

داشتن وزن سالم ارتباط کمتری با ظاهر دارد و بیشتر به حفظ عملکرد بدن شما آنطور که باید انجام می دهد. وزن بالا می تواند باعث دیسک کمر شود و کاهش وزن ممکن است کلید بهبودی شما باشد. علاوه بر این، حمل وزن اضافی می تواند به بدن شما فشار وارد کند، زیرا دیسک های شما برای حمایت از آن تلاش می کنند.

کاهش وزن می تواند فشار اضافی ستون فقرات را کاهش دهد؟

ستون فقرات ما کمک می کند تا ما را در حالت ایستاده نگه داریم، زیرا ما هر روز برای انجام وظایف روزانه خود با جاذبه مبارزه می کنیم، اما اگر اضافه وزن دارید، ستون فقرات شما برای مبارزه با این جنگ زمان بسیار سخت تری خواهد داشت. آیا می دانستید به ازای هر چهار پوند وزن اضافی که بدن شما تحمل می کند، 16 پوند فشار اضافی بر روی دیسک های بین مهره ای در ستون فقرات شما وارد می شود؟
کسانی که اضافه وزن دارند و از کمردرد رنج می برند ممکن است متوجه شوند که کاهش وزن می تواند به کاهش این فشار و کاهش درد آنها کمک کند.

رابطه بین وزن و وضعیت بدن

شاید رایج باشد که وضعیت بدنی بد می تواند باعث ایجاد کمردرد و دیسک کمر شود، اما اگر وزن ناسالم دارید، ممکن است به سختی به وضعیت بدنی خوب دست پیدا کنید. ستون فقرات ما برای حمل مقدار معینی از وزن ساخته شده است و اگر از آن آستانه فراتر برویم، ستون فقرات ما باید آن حجم اضافی را در خود جای دهد.

با حمل وزن اضافی در قسمت میانی، این چربی اضافی می تواند لگن شما را به سمت جلو بکشد. در دراز مدت، این کشش به جلو می تواند منجر به ایجاد انحنای غیر طبیعی ستون فقرات در طول زمان شود. این انحنای برجسته نه تنها به درد مزمن کمک می کند، بلکه می تواند خطر آسیب را نیز افزایش دهد. کاهش وزن اضافی می تواند به اطمینان حاصل شود که ستون فقرات شما در تراز مناسب خود باقی می ماند و راه را به سمت ستون فقرات شادتر و سالم تر هدایت می کند.

راه های کاهش وزن برای بهبود درد های دیسک کمر

روش های کاهش وزن برای توانایی آنها در تسکین درد دیسک کمر قرار گرفته استبرای افرادی که کمردرد دارند و اضافه وزن دارند یا چاق هستند، مهم است که اقدامات لازم را انجام دهند و عادات روزانه خود را برای نتایج طولانی مدت تغییر دهند.

توصیه های برای کاهش وزن عبارتند از:

  • یک رژیم غذایی سالم
  • ورزش های مکرر و با شدت متوسط تا زیاد
  • مدیریت وزن سطح شامل جراحی چاقی است که شدت کمردرد و دیسک کمر را کاهش می دهد و کیفیت زندگی را افزایش می دهد.

بهبود دیسک کمر با جراحی چاقی

بهبود دیسک کمر با جراحی چاقی

جراحی چاقی معمولاً برای افرادی که شاخص توده بدنی آنها بالاتر از 35 تا 40 است در نظر گرفته می شود، در صورتی که روش های ایمن تر و سالم تر کاهش وزن طی 6 تا 12 ماه مؤثر واقع نشده باشد. جراحی چاقی روشی موثر برای کاهش درد دیسک کمر و کمردرد می باشد که به عنوان راهکاری برگشت ناپذیر مورد تایید می باشد.

جراحی چاقی تنها می تواند کمک زیادی به کاهش وزن و کاهش میل به غذا کند. مهم است که جراحی چاقی با یک برنامه غذایی و ورزش منظم ترکیب شود. بیمار باید انگیزه بالایی داشته باشد تا با کاهش وزن به بهبود درد های دیسک کمر و کمردرد های ناشی از اضافه وزن کمک کند.

کاهش وزن برای سلامت ستون فقرات و دیسک کمر

کاهش وزن نه تنها برای تسکین درد در ستون فقرات و دیسک کمر شما مفید است، بلکه برای سلامتی و تندرستی کلی شما مفید است. به علاوه، داشتن سلامتی می تواند به یک سبک زندگی با اثرات مثبت بلندمدت تبدیل شود. در رابطه با دیسک کمر، از دست دادن وزن اضافی، فشار اضافی وارده بر دیسک را که وزن را تحمل می کند، کاهش می دهد که می تواند منجر به حل این مشکل شود.

درمان هموروئید - درمان همورویید
جراح چاقی و متابولیک | فلوشیپ جراح لاپاراسکوپی تهران | جراح لاغریدکتر شهاب شهابی

انواع جراحی های چاقی

انواع جراحی های باریاتریک (چاقی)   اعمال جراحی چاقی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند: _ اعمال محدود کننده _ اعمال سوء جذبی _ اعمال ترکیبی(محدود کننده + سوء جذبی)   آیا من کاندید مناسبی برای اعمال جراحی چاقی محسوب می شوم؟   اعمال جر…
جراحی کاهش وزن مناسب چه کسانی است؟ | افراد کاندید جراحی لاغری | جراحی باریاتریک | اندیکاسیون جراحی چاقی | کاندید عمل جراحی لاغری | جراحی کوچک کردن معدهدکتر شهاب شهابی

معاینه، درمان و علائم فتق (هرنی)

روش های مختلف درمان فتق (هرنی) چیست؟ اگر فتق، درمان نشود، ممکن بخشی از روده شما در دیواره شکم به دام بیافتد. اگر قسمت گیر کرده روده شما جریان خون کافی دریافت نکند، این امر باعث می‌شود که بافت روده سیاه  یا پاره شود. لائم ايسکمی (کاهش خون رسانی) و کم خو…

انواع فتق های جدار شکم (هرنی شکمی)

فتق جدار شکمی ( هرنی شکمی ) چیست؟ فتق های جدار شکم  (به انگلیسی هرنی :Hernia) زمانی اتفاق می افتد که لایه های درونی عضله شکمی ضعیف شده ، منجر به تورم یا پارگی شود . همانطور که تیوپ از داخل به تایر آسیب دیده فشار می آورد ، لایه داخلی شکم هم به…

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

جراحی لاپاروسکوپی مناسب چه کسانی است؟ جراحی لاپاراسکوپی دو کاربرد دارد چرا که می تواند همزمان هم برای تشخیص بیماری و هم برای درمان بیماری شما به کار رود.امروزه اکثر اعمال جراحی شامل انواع جراحی های چاقی و متابولیک  ،جراحی کانسرهای (سرطان…
جراحی چاقی و باریاتریک ، درمان جراحی چاقی

مقدمه ای بر جراحی های چاقی (باریاتریک)

با افزایش افراد چاق در جوامع پیشرفته نیاز به درمان جراحی چاقی در اغلب جوامع نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است به طبع روش های کم خطر تر از قبیل رژیم ورزش و تغییرات رفتار ی وتغییرات شیوه زندگی  نسبت به اعمال جراحی در اولویت قرار دارند.طبق آ…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *