جراحی چاقی با دکتر شهاب شهابی تهران

در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد چاقی و تاثیر آن بر سلامتی، نقش جراحی چاقی بر کاهش وزن ، معیار جراحی چاقی و همچنین جراحی چاقی در تهران صحبت می کند.

دکتر شهاب شهابی

چگونگی کاهش وزن یکی از مهم ترین سوالات در زمینه سلامتی برای بسیاری از افراد چاق است. مصرف کالری کمتر در افراد چاق باعث کاهش وزن آن ها می شود. با این حال، عوامل دیگری مانند عوامل ژنتیکی، متابولیسم، هورمون‌ها، نوع خوردن غذا، نوع بدن و سبک زندگی شما نیز نقش به سزایی دارند. داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش نقش مهمی را در کاهش وزن افراد دارد ولی اگر فرد نتواند به وسیله این دو راهکار وزن خود را کاهش دهند، باید روش جراحی چاقی را به عنوان راهکاری بدون برگشت انتخاب کند.

چرا باید وزن کم کنیم؟

دلایل زیادی برای کاهش وزن افراد چاق وجود دارد:

  • ظاهر افراد: برخی از افراد چاق ممکن است حس جذاب بودن ، خوش اندام بودن را در صورت کاهش وزن داشته باشند.

اعتماد به نفس و تصویر بدن: برخی از افراد با اضافه وزن یا چاقی خود ممکن است در مورد ظاهر خود احساس ناراحتی و نارضایتی داشته باشند.

  • سلامت کلی بدن: حفظ وزن مناسب می تواند به تقویت سلامت کلی و پیشگیری از بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 کمک کند.
  • بیماری خاص: به عنوان مثال، علائم آپنه خواب یا دیابت نوع 2 ممکن است با کاهش وزن اضافی بهبود یابند یا از بین بروند.
  • تناسب اندام: یک برنامه کاهش وزن که شامل ورزش می شود، می تواند احساس تناسب اندام، انرژی و استقامت بیشتر را در فرد ایجاد کند.
  • مسابقات ورزشی: در برخی از ورزش‌ها، مانند بوکس، یک فرد ممکن است به دنبال کنترل وزن خود برای ماندن در رده وزنی فعلی خود باشد.
  • باروری: موثرترین منبع مورد اعتماد در زنان مبتلا به چاقی و سندرم تخمدان پلی کیستیک کاهش وزن است.

معیار جراحی چاقی در تهران

اگر شاخص توده بدنی (BMI) شما به دو صورت باشد،شما واجد شرایط جراحی چاقی هستید:

  • 40 BMI یا بالاتر
  • BMIبین 35 تا 40 سال و مبتلا به دیابت ، فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، بیماری کبد چرب یا آپنه خواب هستید .
  • BMIبین 30 تا 35، و دیابت کنترل نشده دارید.

اما یافتن روش مناسب جراحی چاقی در تهران نیاز به گفتگو بین شما و جراح چاقی شما دارد. ما تاریخچه، شرایط و انتظارات بیمار را در نظر می گیریم.

امروزه پزشکان تقریباً تمام روش های جراحی چاقی را با استفاده از تکنیک های کم تهاجمی انجام می دهند. این به معنای برش های کوچکتر (معمولاً پنج یا شش در شکم) و بهبودی سریعتر است. اکثر بیماران یک روز پس از جراحی چاقی به خانه می روند و طی دو تا سه هفته بهبود می یابند.

معیار جراحی چاقی در تهران

معیار جراحی چاقی در تهران

بهبود چاقی با جراحی چاقی

جراحی کاهش وزن را معمولا به عنوان جراحی چاقی و متابولیک نیز معرفی می شود. این عمل های جراحی لاپاراسکپی علاوه بر در درمان چاقی، در درمان دیابت، فشار خون بالا، آپنه خواب و کلسترول بالا و بسیاری از بیماری های دیگر مرتبط با چاقی نیز موثر هستند. این روش های جراحی چاقی امروزه برای جلوگیری از مشکلات سلامتی آینده فرد نیز هستند. این مزایای جراحی چاقی به بیماران مبتلا به چاقی که انتخاب می کنند تحت درمان قرار گیرند، اجازه می دهد تا از کیفیت زندگی بهتر و طول عمر بیشتری برخوردار شوند.

امروزه عمل‌های متابولیک و چاقی در طی چندین دهه اصلاح شده‌اند و یکی از بهترین درمان‌های موثر مورد مطالعه در پزشکی مدرن هستند. در این روش با برش های کوچک با استفاده از تکنیک های جراحی کم تهاجمی یعنی جراحی لاپاراسکوپی و روباتیک انجام می شوند. این پیشرفت‌های اخیر به بیماران اجازه می‌دهد تا تجربه کلی بهتری با درد کمتر، عوارض کمتر، اقامت کوتاه‌تر در بیمارستان و بهبودی سریع‌تر داشته باشند. این عمل های جراحی  بسیار ایمن هستند و میزان عوارض آن کمتر از عمل های معمولی مانند برداشتن کیسه صفرا، هیسترکتومی و تعویض مفصل ران است. هدف از این عمل های جراحی، اصلاح معده و روده برای درمان چاقی و بیماری های مرتبط با آن است.

بهبود چاقی با جراحی چاقی

بهبود چاقی با جراحی چاقی

جراحی چاقی در تهران

جراحی چاقی یکی از راهکار هایی برای کاهش وزن است. امروزه در سراسر جهان جراحی به روش های مختلفی توسط جراح چاقی صورت می گیرد. تعداد افرادی که امروزه در تهران تحت عمل های جراحی چاقی قرار می گیرند، رو به افزایش است. یکی از علل جراحی چاقی در تهران، افزایش وزن یا BMI  بالاتر، بیماری های روحی مثل افسردگی و… همچنین این امر در افراد چاق رو به افزایش است. امروزه به کمک پیشرفت‎های زیادی که در زمینه جراحی چاقی صورت گرفته است. افرادی که دچار چاقی یا اضفه وزن هستند می توانند روش مناسب که پزشک معالج با در نظر گرفتن شرایط بیمار و میزان چاقی او انتخاب می کند، را انجام دهد. جراحی چاقی یکی از روش های تقریبا غیر قابل بازگشت برای کاهش وزن می باشد.

 جراحی چاقی دکتر شهاب شهابی

دکتر شهاب شهابی (جراح چاقی و جراح لاپاراسکپی) پس از گذراندن دوره های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با تحصیل در مقطع دکترای عمومی پزشکی به تحصیل در رشته کارشناسی ارشد بهداشت عمومی MPH در همان دانشگاه مشغول بود. دکتر شهابی، دوره فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک را در بیمارستان الزهرا و کاشانی اصفهان با بیش از 1000عمل گذرانده است و در سال 1398 موفق به اخذ مدرک آن شد. امروزه دکتر شهاب شهابی به عنوان جراح چاقی و لاپاراسکپی پیشرفته با تخصص فراوان به عنوان عضوی از انجمن علمی جراحان در ایران مشغول به فعالیت شده است.

دکتر شهاب شهابی در این سال ها توانسته است باانجام انواع روش های جراحی چاقی مثل اسلیو معده، بای پس معده و….. توانسته است عمل های موفقی را انجام دهد. همچنین فرد باید توسط دکتر شهاب شهابی بررسی شود که آیا کاندید جراحی چاقی می باشد یا نه.

رد واقع دو گروهی که کاندید جراحی چاقی هستند عبارت اند از : گروه اول افرادی هستند که شاخص توده بدنی BMI بالای 40 دارند و بیش از 45 کیلوگرم ( 100 پوند ) اضافه وزن داشته باشند. گروه دوم افرادی هستند که شاخص توده بدنی آن ها 35 یا بالاتر است اما مبتلا به بیماری های همراه نظیر دیابت نوع 2 ، فشارخون بالا ، بیماری قلب و عروق ، آپنه خواب و … می باشند.

درمان هموروئید - درمان همورویید
جراح چاقی و متابولیک | فلوشیپ جراح لاپاراسکوپی تهران | جراح لاغریدکتر شهاب شهابی

انواع جراحی های چاقی

انواع جراحی های باریاتریک (چاقی)   اعمال جراحی چاقی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند: _ اعمال محدود کننده _ اعمال سوء جذبی _ اعمال ترکیبی(محدود کننده + سوء جذبی)   آیا من کاندید مناسبی برای اعمال جراحی چاقی محسوب می شوم؟   اعمال جر…
جراحی کاهش وزن مناسب چه کسانی است؟ | افراد کاندید جراحی لاغری | جراحی باریاتریک | اندیکاسیون جراحی چاقی | کاندید عمل جراحی لاغری | جراحی کوچک کردن معدهدکتر شهاب شهابی

معاینه، درمان و علائم فتق (هرنی)

روش های مختلف درمان فتق (هرنی) چیست؟ اگر فتق، درمان نشود، ممکن بخشی از روده شما در دیواره شکم به دام بیافتد. اگر قسمت گیر کرده روده شما جریان خون کافی دریافت نکند، این امر باعث می‌شود که بافت روده سیاه  یا پاره شود. لائم ايسکمی (کاهش خون رسانی) و کم خو…

انواع فتق های جدار شکم (هرنی شکمی)

فتق جدار شکمی ( هرنی شکمی ) چیست؟ فتق های جدار شکم  (به انگلیسی هرنی :Hernia) زمانی اتفاق می افتد که لایه های درونی عضله شکمی ضعیف شده ، منجر به تورم یا پارگی شود . همانطور که تیوپ از داخل به تایر آسیب دیده فشار می آورد ، لایه داخلی شکم هم به…

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

جراحی لاپاروسکوپی مناسب چه کسانی است؟ جراحی لاپاراسکوپی دو کاربرد دارد چرا که می تواند همزمان هم برای تشخیص بیماری و هم برای درمان بیماری شما به کار رود.امروزه اکثر اعمال جراحی شامل انواع جراحی های چاقی و متابولیک  ،جراحی کانسرهای (سرطان…
جراحی چاقی و باریاتریک ، درمان جراحی چاقی

مقدمه ای بر جراحی های چاقی (باریاتریک)

با افزایش افراد چاق در جوامع پیشرفته نیاز به درمان جراحی چاقی در اغلب جوامع نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است به طبع روش های کم خطر تر از قبیل رژیم ورزش و تغییرات رفتار ی وتغییرات شیوه زندگی  نسبت به اعمال جراحی در اولویت قرار دارند.طبق آ…
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *