عضله سازی بعد از جراحی چاقی

در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد عضله سازی بعد از جراحی چاقی، راهکارهایی برای به دست آوردن عضله بعد از جراحی بای پس معده و نقش ورزش و مصرف پروتئین برای عضله سازی صحبت می کند.

دکتر شهاب شهابی

جراحی چاقی برای کمک به کاهش وزن بیماران چاق در نظر گرفته شده است. بیمارانی که پس از جراحی کاهش وزن، از توصیه ‌های رژیم غذایی و ورزشی پیروی نمی‌کنند، ممکن است بافت عضلانی را از دست بدهند، همچنین قدرت بدنی آن ها را نیز کاهش می یابد و این کاهش وزن طولانی‌ مدت، بدن وی را تضعیف می کند. در واقع، اهداف کلی سلامت شما پس از یک جراحی چاقی باید شامل از دست دادن چربی و عضله سازی باشد. مطالعات بالینی نشان می‌دهد که می‌توانید با استفاده از یک رویکرد ساده که ترکیبی از پیروی از دستورالعمل‌های رژیم غذایی و اجرای برخی تمرینات ورزشی، می توان از کاهش توده عضلانی پس از جراحی چاقی رخ دهد، جلوگیری کند.

مصرف پروتئین برای عضله سازی

جراح شما دستورالعمل های دقیقی در مورد رژیم غذایی بعد از عمل جراحی به شما ارائه می دهد و رژیم های غذایی را توصیه می کند که به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک می کند. به طور کلی، شروع هر وعده غذایی با پروتئین به شما کمک می کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید و ممکن است هوس غذایی شما را در طول روز کاهش دهد. این رژیم غذایی پیشنهادی به شما کمک می کند تا مقدار مواد غذایی با پروتئین بالا را در هر زمان مصرف کنید، بنابراین مهم است که آنچه می خورید از نظر کیفیت و داشتن مواد مغذی ارزش بالایی داشته باشد. علاوه بر این، بدن شما برای جلوگیری از تجزیه بافت عضلانی که گاهی با مصرف محدود غذا منجر می شود، به پروتئین نیاز دارد. و اگر می خواهید بعد از جراحی چاقی عضله بسازید، مقدار زیادی پروتئین را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

مصرف پروتئین برای عضله سازی

تمرینات عضله ساز بعد از جراحی چاقی

فاکتورهای زیادی در زندگی وجود دارد که به موفقیت کلی در کاهش وزن بعد از جراحی چاقی کمک می کند. یکی از مهم ترین این عوامل، پس از داشتن رژیم غذایی، فعالیت بدنی منظم و تمرینات عضله ای روتین است. یک مطالعه علمی اخیر نشان می دهد که بیمارانی که پس از عمل جراحی به مدت چند ماه با استفاده از یک جلسه 2 بار در هفته شامل تمرینات استقامتی و تقویت عضلانی توانبخشی می کنند، به احتمال زیاد کاهش وزن طولانی مدت دارند. بیمارانی که  بعد از جراحی چاقی در جلسات ورزشی شرکت کردند کیفیت زندگی بهتری نسبت به افرادی که شرکت نکردند داشتند.

نکات ورزشی برای عضله سازی

نکات ورزشی برای عضله سازی

ورزش هایی که به احتمال زیاد منجر به حفظ عضله و عضله سازی بعد از جراحی چاقی می شوند، حرکات یا تمرینات قدرتی با استفاده از وزنه هستند. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام گنجاندن این فعالیت ها در برنامه روزانه خود به خاطر داشته باشید:

شروع آهسته  فعالیت ورزشی

آهسته شروع کنید و از وزنه های سبک تر برای افزایش قدرت استفاده کنید. اگر وارد باشگاه شدید و پیاده روی کنید، به احتمال زیاد احساس ناراحتی را تجربه خواهید کرد و احتمال اینکه ادامه دهید کمتر است. شما باید شروع فعالیت ورزشی را آهسته شروع کنید.

تمرینات ترکیبی برای شروع عالی هستند. هنگامی که تمرینات عضله سازی خود را شروع می کنید، ابتدا باید روی تمریناتی تمرکز کنید که کل بدن شما را تحت تأثیر قرار می دهد، به نام تمرینات ترکیبی. حرکاتی مانند اسکوات انجام دهید و اهمچنین حرکات و تمرینات ساده و موثری انجام دهید تا به شما در عضله سازی کمک کند.

با پزشک خود صحبت کنید.

قبل از شروع هر برنامه ورزشی، مطمئن شوید که پزشک شما را برای نوع فعالیتی که قصد انجام آن را دارید، تایید کرده است. همچنین ممکن است کمک کند که از پزشک خود بپرسید چه ورزش هایی ممکن است برای شما بهترین باشند. در بیشتر موارد، بیماران چاق بلافاصله پس از جراحی برای ورزش معاف می شوند، بنابراین ابتدا با پزشک خود درباره ورزش بعد از جراحی چاقی مشورت کنید.

اگر تازه ورزش می کنید، آهسته شروع کنید. برای شروع بیشتر روزهای هفته، 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​را هدف قرار دهید، و به آرامی از آنجا شروع کنید.

 روی تمرینات قدرتی تمرکز کنید.

اگر هدف شما عضله سازی است، روی وزنه برداری و تمرینات با وزنه بدن تمرکز کنید تا قدرت خود را افزایش دهید. تمرینات قدرتی را سه بار در هفته به مدت 30 دقیقه در هر جلسه در تمرینات خود بگنجانید. دوباره آهسته و آسان شروع کنید و به تدریج وزن و تکرارها را افزایش دهید.

ورزش با تمرکز بر عضله سازی پس از جراحی کاهش وزن، یک جزء حیاتی برای رسیدن به سوی موفقیت است.

نحوه عضله سازی بعد از جراحی بای پس معده

پس از انجام جراحی بای پس معده، مهم است که اقداماتی را برای ساختن توده عضلانی انجام دهید. از دست دادن عضله پس از انجام این روش جراحی معمول است زیرا بدن تمایل دارد به جای مصرف چربی از عضلات شما برای انرژی استفاده کند. خوشبختانه، چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از این اتفاق انجام دهید.

عضله سازی بعد از جراحی کاهش وزن

در اینجا دو روش اصلی برای عضله سازی پس از جراحی بای پس معده آورده شده است:

از یک رژیم غذایی کم چربی و پروتئین بالا استفاده کنید. رژیم غذایی شما نقش مهمی در کمک به حفظ وزن سالم ایفا می کند، اما این همه چیز نیست.

رژیم غذایی با پروتئین بالا

یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین همچنین به بدن شما کمک می کند تا عضله جدیدی بسازد و در عین حال آنچه را که دارید حفظ کند.

بدن از آمینو اسیدهای موجود در پروتئین برای کمک به ساخت و ترمیم بافت عضلانی استفاده می کند. بدون پروتئین بدن شما عضله را از دست می دهد، بنابراین می توانید ببینید که رژیم غذایی غنی از پروتئین، به خصوص پس از انجام جراحی بای پس معده بسیار مهم است.

یکی از راه‌های کمک به دریافت مقدار زیادی پروتئین در رژیم غذایی جدید، استفاده از پودر پروتئین آب پنیر یا پروتئین ایزوله است. شما می توانید پودرهای پروتئینی یا حتی میلک شیک های پروتئینی را بخرید که کربوهیدرات کم، چربی کم و قند کم دارند. اینها می توانند اسیدهای آنیمو ضروری و پروتئین مورد نیاز روزانه را برای تقویت عضلات و جلوگیری از از دست دادن عضلات به شما بدهند.

ورزش بعد از جراحی بای پس معده

تمرینات قدرتی را به برنامه تمرینی خود اضافه کنید. تمرینات قدرتی به ساخت و تقویت ماهیچه ها کمک می کند و در عین حال متابولیسم شما را تقویت می کند و فقط حدود 30 دقیقه در روز، سه یا چهار بار در هفته طول می کشد تا به نتیجه برسید.

همیشه قبل و بعد از هر جلسه تمرین حرکات کششی انجام دهید تا از کشیدگی ها و آسیب های دیگر جلوگیری کنید و به جلوگیری از درد عضلات کمک کنید. پس از پایان روند بهبودی، ساخت توده عضلانی باید در اولویت قرار گیرد. این نه تنها به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند، بلکه می تواند به شما کمک کند که ظاهر و احساس بهتری نسبت به آنچه تصور می کردید داشته باشید. کاهش وزن آسان نیست و به خصوص بعد از جراحی بای س معده می توانید پوست اضافی زیادی داشته باشید.

تمرینات تقویت کننده بعد از جراحی  بای پس معده

تمرینات تقویت کننده  بعد از بای پس معده می تواند به رشد ماهیچه ها و بهبود پوست کمک کند و پوشیدن لباس های ورزشی خوب واقعاً می تواند به افزایش اعتماد به نفس شما در هنگام کار برای تقویت عضلات کمک کند.

بای پس معده روشی خیلی آسانی نیست، اما کارهای کوچکی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا به بدن خود کمک کنید تا به شکل دلخواهتان برسد.

جمع بندی

جراحی چاقی ابزاری است که می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما ایجاد عادات سالم کلیدی کمک زیادی به شما برای رسیدن به هدف کاهش وزن امی کند.

پس از جراحی کاهش وزن ، ورزش و تمرینات هوازی و هم تمرینات قدرتی برای موفقیت شما بسیار مهم است. جراحی کاهش وزن برای محدود کردن مقدار غذایی که می توانید بخورید طراحی شده است، اما افزودن فعالیت بدنی به ترکیب می تواند به شما کمک کند تا سریعتر به وزن هدف خود برسید و به شما در حفظ کاهش وزن در طول زمان کمک کند.

ورزش کردن بعد از جراحی کاهش وزن به ساخت توده عضلانی کمک می کند که به نوبه خود متابولیسم را افزایش می دهد و به شما کمک می کند چربی بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید.

آیا آماده هستید که ورزش  و رژیم غذایی مناسب را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و شروع به عضله سازی کنید؟ در اینجا چند نکته گفتیم که به شما در شروع کار کمک می کند.

درمان هموروئید - درمان همورویید
جراح چاقی و متابولیک | فلوشیپ جراح لاپاراسکوپی تهران | جراح لاغریدکتر شهاب شهابی

انواع جراحی های چاقی

انواع جراحی های باریاتریک (چاقی)   اعمال جراحی چاقی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند: _ اعمال محدود کننده _ اعمال سوء جذبی _ اعمال ترکیبی(محدود کننده + سوء جذبی)   آیا من کاندید مناسبی برای اعمال جراحی چاقی محسوب می شوم؟   اعمال جر…
جراحی کاهش وزن مناسب چه کسانی است؟ | افراد کاندید جراحی لاغری | جراحی باریاتریک | اندیکاسیون جراحی چاقی | کاندید عمل جراحی لاغری | جراحی کوچک کردن معدهدکتر شهاب شهابی

معاینه، درمان و علائم فتق (هرنی)

روش های مختلف درمان فتق (هرنی) چیست؟ اگر فتق، درمان نشود، ممکن بخشی از روده شما در دیواره شکم به دام بیافتد. اگر قسمت گیر کرده روده شما جریان خون کافی دریافت نکند، این امر باعث می‌شود که بافت روده سیاه  یا پاره شود. لائم ايسکمی (کاهش خون رسانی) و کم خو…

انواع فتق های جدار شکم (هرنی شکمی)

فتق جدار شکمی ( هرنی شکمی ) چیست؟ فتق های جدار شکم  (به انگلیسی هرنی :Hernia) زمانی اتفاق می افتد که لایه های درونی عضله شکمی ضعیف شده ، منجر به تورم یا پارگی شود . همانطور که تیوپ از داخل به تایر آسیب دیده فشار می آورد ، لایه داخلی شکم هم به…

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

جراحی لاپاروسکوپی مناسب چه کسانی است؟ جراحی لاپاراسکوپی دو کاربرد دارد چرا که می تواند همزمان هم برای تشخیص بیماری و هم برای درمان بیماری شما به کار رود.امروزه اکثر اعمال جراحی شامل انواع جراحی های چاقی و متابولیک  ،جراحی کانسرهای (سرطان…
جراحی چاقی و باریاتریک ، درمان جراحی چاقی

مقدمه ای بر جراحی های چاقی (باریاتریک)

با افزایش افراد چاق در جوامع پیشرفته نیاز به درمان جراحی چاقی در اغلب جوامع نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است به طبع روش های کم خطر تر از قبیل رژیم ورزش و تغییرات رفتار ی وتغییرات شیوه زندگی  نسبت به اعمال جراحی در اولویت قرار دارند.طبق آ…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *