محدوده سنی جراحی چاقی چقدر است؟

در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد محدوده سنی جراحی چاقی و حداقل سن افرادی که جراحی چاقی انجام می دهند، حداقل سن مورد نیاز برای جراحی چاقی صحبت می کند.

دکتر شهاب شهابی

چاقی به یک مشکل بهداشتی مهم در سراسر جهان تبدیل شده است. در حالی که به نظر نمی رسد که مشکل بر اساس سن تبعیض قائل شود، ما شاهد بیماران مسن تر و بسیار جوان بیشتری هستیم که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند. نزدیک به 40 درصد از افراد 51 ساله یا بالاتر دارای اضافه وزن هستند.

چاقی می تواند کیفیت زندگی افراد را بدون توجه به سن آنها کاهش دهد. با افزایش سن افراد، چاقی می تواند بر استقلال عملکردی آنها تأثیر بگذارد. خوشبختانه امیدی هست. تحقیقات نشان می دهد که جراحی کاهش وزن موثرترین درمان چاقی است که امروزه داریم. ما در این مقاله درباره محدوده سنی جراحی چاقی صحبت می کنیم.

جوانترین فردی که می تواند تحت عمل جراحی چاقی قرار گیرد کدام است؟

چاقی دوران کودکی یک مشکل جدی است که با گذشت سالها شیوع بیشتری پیدا می کند. هنگامی که کودکان دچار چاقی می شوند، می توانند مانند بزرگسالان بیماری های همراه را تجربه کنند. امروزه شاهد هستیم که بسیاری از کودکان دارای اضافه وزن نیز از بیماری قلبی و سطوح غیرطبیعی گلوکز رنج می برند. این مسائل می تواند کودک را در طول زندگی بزرگسالی اش دنبال کند.

کودکان چاق نیز بیشتر مستعد مشکلات روانی مانند افسردگی و اعتماد به نفس پایین هستند که هر دوی اینها می تواند منجر به نمرات ضعیف در مدرسه شود.

خبر خوب این است که جراحی کاهش وزن می تواند به کاهش وزن کودکان مبتلا به چاقی کمک کند. در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که جراحی‌های کاهش وزن مانند اسلیو معده و بای پس معده تنها راه‌ های ایمن و مؤثر برای کمک به کاهش وزن نوجوانان پیش‌نوجوان و نوجوانانی هستند که با چاقی دست و پنجه نرم می‌کنند.

یک مطالعه نشان داد که نوجوانانی که تحت عمل جراحی چاقی در کودکان قرار می‌گیرند حدود 30 درصد از وزن اولیه بدن خود را از دست دادند و توانستند آن را حداقل برای هشت سال حفظ کنند.

کودکان چاق تا زمانی که 14 سال یا بیشتر داشته باشند می توانند برای جراحی چاقی در نظر گرفته شوند. تصمیم گیری برای انجام یک عمل جراحی کاهش وزن یک تصمیم مهم است که تنها باید با همکاری بیمار، خانواده، پزشک و کارشناسان بهداشتی مانند روانشناس، متخصص ورزش و متخصص تغذیه اتخاذ شود .

آیا افراد بالای 50 سال می توانند تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گیرند؟

نگرانی اولیه هر جراح چاقی این است که بیمار به دلیل سن بالا دچار عوارض شود. به همین دلیل است که بسیاری از جراحان در مرحله ای از مشاوره روی سن شما تمرکز می کنند. این تحقیق نشان می دهد که جراحی چاقی برای افراد بالای پنجاه سال ایمن و امکان پذیر است . به خاطر داشته باشید که به دلیل سن بالا، ممکن است کاهش وزن کمتری داشته باشید و مشکلات کمبود مواد مغذی و ویتامین را تجربه کنید. با این حال، همانطور که جراح شما ممکن است برای شما توضیح دهد، مزایای جراحی برای سلامتی و طول عمر شما بسیار بیشتر از خطرات آن است.

آیا جراحی چاقی برای مردان و زنان بالای 60 سال بی خطر است؟

تحقیقات اخیر نشان می دهد جراحی چاقی ممکن است برای مردان و زنان در دهه 60، 70 و 80 زندگی ایمن باشد. چاقی نه تنها می تواند کیفیت زندگی بیماران مسن را بهبود بخشد ، بلکه کاهش وزن از طریق جراحی می تواند به کاهش خطر فشار خون بالا ، بیماری قلبی و سکته در افرادی که قبلاً از دیابت نوع 2 رنج می برند، کمک کند.

جوانترین سن برای جراحی چاقی چیست؟

چاقی در کودکان یک مشکل جدی برای سلامتی است که احتمال ابتلا به فشار خون بالا، بیماری قلبی و سطوح غیرطبیعی گلوکز را در مراحل بعدی زندگی افزایش می دهد، زیرا کودکان به بزرگسالی می رسند. علاوه بر شرایط سلامتی، یک کودک دارای اضافه وزن ممکن است با چالش های دیگری مانند افسردگی، اعتماد به نفس پایین و نمرات ضعیف در مدرسه مواجه شود.

خوشبختانه، کودکان چاق می توانند بر مشکلات وزن خود از طریق یک روش جراحی موسوم به جراحی چاقی غلبه کنند. علیرغم بحث های مداوم در مورد اینکه آیا کودکان چاق باید جراحی کاهش وزن انجام دهند یا خیر، در سال های گذشته عمل های جراحی موفقیت آمیزی برای سرکوب اثرات چاقی در کودکان انجام شده است. با این حال، بسیاری از مردم هنوز در مورد حداقل سن مورد نیاز برای جراحی چاقی نگران هستند.

حداقل سن مورد نیاز برای جراحی چاقی

حداقل سن مورد نیاز برای جراحی چاقی

تعیین آمادگی کودک یا نوجوان جراحی چاقی یک تصمیم بزرگ است این شامل تصمیم بیمار، پزشک، خانواده، روانشناس، متخصص تغذیه و متخصص ورزش است. به گفته جراحان متخصص، نوجوانانی که 14 سال سن دارند، مهمتر از همه در صورتی که بلوغ را سپری کرده باشند، می توانند برای جراحی بروند. آنها همچنین باید دارای شاخص توده بدنی 35 BMI یا بیشتر با مشکلات پزشکی جدی ناشی از وزن بیش از حد باشند. با این حال، پزشکان به غیر از سن و وزن، قبل از انجام عمل جراحی به موارد دیگری نیز توجه می کنند. برخی از انواع جراحی های کاهش وزن برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود، به استثنای افرادی که دارای عوارض جدی سلامتی هستند.

درمان هموروئید - درمان همورویید
جراح چاقی و متابولیک | فلوشیپ جراح لاپاراسکوپی تهران | جراح لاغریدکتر شهاب شهابی

انواع جراحی های چاقی

انواع جراحی های باریاتریک (چاقی)   اعمال جراحی چاقی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند: _ اعمال محدود کننده _ اعمال سوء جذبی _ اعمال ترکیبی(محدود کننده + سوء جذبی)   آیا من کاندید مناسبی برای اعمال جراحی چاقی محسوب می شوم؟   اعمال جر…
جراحی کاهش وزن مناسب چه کسانی است؟ | افراد کاندید جراحی لاغری | جراحی باریاتریک | اندیکاسیون جراحی چاقی | کاندید عمل جراحی لاغری | جراحی کوچک کردن معدهدکتر شهاب شهابی

معاینه، درمان و علائم فتق (هرنی)

روش های مختلف درمان فتق (هرنی) چیست؟ اگر فتق، درمان نشود، ممکن بخشی از روده شما در دیواره شکم به دام بیافتد. اگر قسمت گیر کرده روده شما جریان خون کافی دریافت نکند، این امر باعث می‌شود که بافت روده سیاه  یا پاره شود. لائم ايسکمی (کاهش خون رسانی) و کم خو…

انواع فتق های جدار شکم (هرنی شکمی)

فتق جدار شکمی ( هرنی شکمی ) چیست؟ فتق های جدار شکم  (به انگلیسی هرنی :Hernia) زمانی اتفاق می افتد که لایه های درونی عضله شکمی ضعیف شده ، منجر به تورم یا پارگی شود . همانطور که تیوپ از داخل به تایر آسیب دیده فشار می آورد ، لایه داخلی شکم هم به…

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

جراحی لاپاروسکوپی مناسب چه کسانی است؟ جراحی لاپاراسکوپی دو کاربرد دارد چرا که می تواند همزمان هم برای تشخیص بیماری و هم برای درمان بیماری شما به کار رود.امروزه اکثر اعمال جراحی شامل انواع جراحی های چاقی و متابولیک  ،جراحی کانسرهای (سرطان…
جراحی چاقی و باریاتریک ، درمان جراحی چاقی

مقدمه ای بر جراحی های چاقی (باریاتریک)

با افزایش افراد چاق در جوامع پیشرفته نیاز به درمان جراحی چاقی در اغلب جوامع نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است به طبع روش های کم خطر تر از قبیل رژیم ورزش و تغییرات رفتار ی وتغییرات شیوه زندگی  نسبت به اعمال جراحی در اولویت قرار دارند.طبق آ…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *