درمان دیابت با جراحی اسلیو معده

در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد درمان دیابت با جراحی اسلیو معده و بهبود و کاهش مصرف دارو های دیابت با کاهش وزن به روش جراحی اسلیو معده صحبت می کند.

دکتر شهاب شهابی

افراد زیادی نمی دانند که دیابت به روش های مختلف قابل درمان می باشد. تغییرات سبک زندگی مانند داشتن رژیم غذایی و ورزش می تواند راه طولانی را برای مدیریت این بیماری باشد، اما همیشه برای جلوگیری از پیشرفت آن و ایجاد سایر عوارض جدی سلامت کافی نیست. جراحی کاهش وزن به عنوان راه حلی برای افراد مبتلا به دیابت گزینه مناسبی می باشد. ما در این مقاله درباره درمان دیابت با جراحی اسلیو معده صحبت می کنیم.

بهبود دیابت با روش جراحی اسلیو معده

اضافه وزن اغلب نقش بسیار مهمی در ایجاد دیابت نوع 2 دارد، زیرا این بیماری ناشی از مشکلات متابولیسم بدن است. کاهش وزن زیاد نقش مهمی در کاهش و بهبود دیابت به خصوص دیابت نوع 2 دارد.
جراحی چاقی می تواند ابزار موثری برای بهبود و درمان این بیماری می باشد. به‌عنوان یک جراح کاهش وزن، از نزدیک دیدم که چگونه انواع روش‌های جراحی چاقی مثل جراحی اسلیو معده می‌توانند به بیماران مبتلا به دیابت از نوع 2 کمک کنند تا مقدار زیادی از وزن اضافی خود را به سرعت کاهش دهند، که می‌تواند وابستگی آنها به داروهای دیابت را کاهش دهد یا به آنها پایان دهد.
اگر دیابت نوع 2 دارید و به دنبال جراحی کاهش وزن هستید، شما می توانید جراحی اسلیو معده را به عنوان یک روش برای درمان دیابت استفاده کنید.

چه زمانی جراحی چاقی به بیماران دیابتی توصیه می شود؟

جراحی چاقی در برای افرادی که معیارهای خاصی را دارند در دسترس است. این شامل:

  • شما دارای BMI 40 یا بیشتر، یا BMI بین 35 تا 40 و یک بیماری مرتبط با چاقی هستید که در صورت کاهش وزن ممکن است بهبود یابد (مانند دیابت یا فشار خون بالا)
  • شما تمام روش های کاهش وزن دیگر مانند رژیم غذایی و ورزش را امتحان کرده اید، اما برای کاهش وزن یا حفظ آن تلاش کرده اید.
  • شما با پیگیری طولانی مدت پس از جراحی موافقت می کنید، مانند ایجاد تغییرات در سبک زندگی سالم و شرکت در معاینات منظم

جراحی چاقی دقیقاً چگونه به دیابت نوع 2 کمک می کند؟

دیابت نوع 2 زمانی برای افراد رخ می دهد که بدن فرد در برابر انسولین، هورمون تنظیم کننده قند خون مقاوم می شود. هنگامی که بدن در برابر انسولین مقاوم شود، افزایش بیش از حد قند خون دشوارتر می شود که می تواند منجر به افزایش خطر بیماری قلبی ، سکته ، نارسایی کلیه و حتی نابینایی شود.

آیا جراحی چاقی یک درمان دائمی برای دیابت نوع 2 است؟

آیا جراحی چاقی یک درمان دائمی برای دیابت نوع 2 است؟

جراحی کاهش وزن یک راهکار قابل توجهی برای بهبود دیابت نوع 2 بیمار دارد. افراد ممکن است که بعد از کاهش وزن نیازی به درمان و دارو نداشته باشد ولی با این حال، علائم آنها ممکن است عود کند و اگر بیمار دوباره وزن از دست داده را به دست آورد، ممکن است نیاز به دارو باشد.

در برخی موارد، ممکن است برای بیماران دیابت نوع 2 به طور کامل برطرف شود. من برای برخی از بیمارانم چنین اتفاقی افتاده است. این احتمال بیشتر برای کسانی است که کمتر از 5 سال پیش دیابت آنها تشخیص داده شد و قبل از جراحی چاقی از داروهای قند خون استفاده نمی کردند.

تحقیقات نشان داده است که سطح قند خون افراد بلافاصله پس از جراحی اسلیو معده به زیر محدوده دیابت کاهش می یابد، حتی زمانی که وزن کم نکرده باشند. به همین دلیل، بسیاری از افرادی که جراحی چاقی انجام می دهند، داروهای دیابت آنها به زودی قطع می شود

روش جراحی اسلیو معده برای درمان دیابت

روش جراحی اسلیو معده به افراد کمک می کند تا با کاهش مصرف غذا و کاهش تعداد کالری هایی که بدن می توانند جذب کنند، به شاخص توده بدنی سالم (BMI) دست یابند. این به تنهایی می تواند مقاومت فرد به انسولین را کاهش دهد و کنترل قند خون را آسان تر کند.
همچنین باعث ایجاد تغییراتی در هورمون های روده می شود که متابولیسم سالم تر و سطح قند خون پایدارتر را تشویق می کند.
 جراحی اسلیو معده باعث کاهش تولید گرلین در بدن می شود، هورمونی که اشتها را تحریک می کند.

این تغییرات می‌تواند بلافاصله پس از جراحی شروع شود، تا جایی که بسیاری از بیماران من توانسته‌اند فورا دوز داروهای دیابت خود را کاهش دهند. در عرض 2 سال، اکثر آنها بهبودی دیابت خود را تجربه می کنند و دیگر نیازی به مصرف هیچ دارویی ندارند. همانطور که می توانید تصور کنید، آنها از این نتیجه هیجان زده هستند.

هنگامی که علائم دیابت بیماران من کاهش می یابد، سلامت آنها از راه های دیگر نیز بهبود می یابد. خطر ابتلا به عوارضی مانند حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه کاهش می یابد. شرایطی مانند آپنه خواب و بیماری کبد چرب نیز اغلب بهتر می شوند

درمان هموروئید - درمان همورویید
جراح چاقی و متابولیک | فلوشیپ جراح لاپاراسکوپی تهران | جراح لاغریدکتر شهاب شهابی

انواع جراحی های چاقی

/
انواع جراحی های باریاتریک (چاقی)   اعمال جراحی چاقی به سه دسته ی کلی تق…
جراحی کاهش وزن مناسب چه کسانی است؟ | افراد کاندید جراحی لاغری | جراحی باریاتریک | اندیکاسیون جراحی چاقی | کاندید عمل جراحی لاغری | جراحی کوچک کردن معدهدکتر شهاب شهابی

معاینه، درمان و علائم فتق (هرنی)

/
روش های مختلف درمان فتق (هرنی) چیست؟ اگر فتق، درمان نشود، ممکن بخشی از …

انواع فتق های جدار شکم (هرنی شکمی)

/
فتق جدار شکمی ( هرنی شکمی ) چیست؟ فتق های جدار شکم  (به انگلیسی …

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

/
جراحی لاپاروسکوپی مناسب چه کسانی است؟ جراحی لاپاراسکوپی…
جراحی چاقی و باریاتریک ، درمان جراحی چاقی

مقدمه ای بر جراحی های چاقی (باریاتریک)

/
با افزایش افراد چاق در جوامع پیشرفته نیاز به درمان جراحی چاقی در ا…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *