برداشتن پوست اضافی پس از جراحی چاقی

در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد برداشتن پوست اضافی پس از جراحی چاقی و راهکارهایی برای خلاص شدن از شر شلی و پوست اضافی بعد از جراحی چاقی ، جراحی پوست راهکاری برای برداشتن پوست اضافی بعد جراحی چاقی صحبت می کند.

دکتر شهاب شهابی

جراحی کاهش وزن که به عنوان جراحی چاقی نیز شناخته می شود، به افرادی که سایر روش های کاهش وزن را امتحان کرده اند کمک می کند تا به نتایج پایدار دست یابند.
در حالی که این جراحی اغلب سلامت کلی و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد، بسیاری از افراد بعد از این کاهش وزن چشمگیر پوست شل را تجربه می کنند و ممکن است بخواهند آن پوست اضافی بعد جراحی چاقی برداشته شود.
پوست اضافی می تواند ناراحت کننده باشد زیرا نه تنها ظاهر، بلکه بر عملکرد و سلامتی نیز تأثیر می گذارد. اما در برنامه جراحی چاقی ما معتقدیم که مزایای جراحی چاقی بیشتر از این عارضه جانبی برداشتن پوست است.  اگر بیمار بعد از جراحی چاقی پوست شل و آویزان را تجربه کند، گزینه های عالی برای درمان وجود دارد. ما در این مقاله درباره برداشتن پوست اضافی پس از جراحی چاقی صحبت می کنیم.

چه چیزی باعث شلی بیش از حد پوست پس از کاهش وزن می شود؟

پس از یک عمر داشتن شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر، پوست فرد به طور مزمن کشیده می شود، دقیقاً مانند یک بالون آب می باشد. هنگامی که یک بیمار وزن زیادی از دست می دهد، پوست واقعاً ظرفیت جمع شدن و بازگشت به حالت قبل از افزایش وزن را ندارد.

آیا همه افراد بعد از جراحی چاقی پوست اضافی دارند؟

میزان پوست اضافی که ممکن است فرد بعد از جراحی چاقی داشته باشد به ژنتیک، توزیع وزن بدن و میزان کاهش وزن بستگی دارد. اکثر بیماران من تا حدودی پوست اضافی دارند، اما اگر در انتهای پایین طیف BMI قرار داشته باشند، پوست اضافی برای مقابله با آن ها وجود نخواهد داشت.

پوست اضافی بیماران بعد از جراحی چاقی

دکتر شهابی درباره شلی و اویزان شدن پوست اضافی بعد از جراحی چاقی این گونه می گوید که شلی بیش از حد پوست بخشی طبیعی از روند کاهش وزن است و در صورت داشتن پوست، گزینه هایی برای مقابله با آن پوست وجود دارد. من همیشه آن را می بینم، نگرانی های بیماران را درک می کنم. در عین حال، به بیمارانم یادآوری می‌کنم که جراحی چاقی فواید زیادی دارد، و آنها را تشویق می‌کنم که هنگام تصمیم‌گیری در مورد انجام یک روش کاهش وزن، آن را در چشم‌انداز خود نگه دارند.

آیا می توان با جراحی چاقی از شر پوست اضافی خلاص شد؟

نوع جراحی توصیه شده معمولاً به ناحیه یا مناطق مورد نگرانی بیمار من بستگی دارد. شکم، سینه ها، بازوها یا ران ها رایج ترین نواحی برای درمان پوست اضافی هستند.

به طور کلی، هدف برداشتن بافت اضافی و سپس تلاش برای کانتور کردن بافت باقی مانده است. اما جزئیات آن به منطقه مورد نظر خاص هر بیمار، آناتومی، توزیع وزن فعلی و سایر عوامل مربوط می شود.

برای شکم، رایج ترین جراحی انجام شده، ابدومینوپلاستی یا «تاممی تاک» است. این شامل برداشتن پوست آویزان شده و کانتور کردن قسمت میانی شکم برای مطابقت با ران ها و ناحیه شرمگاهی است. همچنین می‌توانیم ناحیه اطراف ناف را صاف کنیم و نقطه جدیدی برای ناف ایجاد کنیم.

چه کسی کاندید جراحی پوست اضافی می باشد؟

بیماران حداقل شش هفته قبل از انجام عمل جراحی پوست، سیگار نکشند. این مهم است زیرا استفاده از تنباکو می تواند در بهبود زخم اختلال ایجاد کند. بسیاری از اوقات بیماران من از قبل می دانند که زیرا ترک دخانیات معیاری برای جراحی چاقی است. همچنین مهم است که قبل از جراحی پوست، هر گونه شرایط پزشکی که ممکن است بیمار داشته باشد، مانند دیابت ، تحت کنترل باشد.

چه مدت بعد از جراحی چاقی می‌توان برای پوست اضافی درمان کرد؟

به طور کلی حدود 18 ماه پس از جراحی چاقی برای پوست اضافی جراحی انجام دهند. این به این دلیل است که بیماران باید 6 ماه قبل از جراحی پوست وزن ثابت و سالمی داشته باشند. در صورت افزایش یا کاهش وزن پس از جراحی پلاستیک، بیماران می توانند مزایای زیبایی را از دست بدهند. به عنوان مثال، در صورت افزایش وزن، پوست ممکن است ناهموار به نظر برسد و کاهش وزن بیشتر می تواند باعث افتادگی مجدد پوست شود.

برای پوست اضافی بعد از جراحی چاقی چه باید کرد؟

برای پوست اضافی بعد از جراحی چاقی چه باید کرد؟

پوست اضافی پس از کاهش وزن می تواند چالش های فیزیکی و عاطفی را برای فرد ایجاد کند. نه تنها برای کاهش وزن و بهبود تصویر بدن خود سخت کار کرده اید، بلکه پوست اضافی می تواند ناراحت کننده باشد و ممکن است در فعالیت و ورزش روزانه اختلال ایجاد کند. برای برخی از بیماران، پوست اضافی حتی دردناک است و زخم یا عفونت در پوست شل ایجاد می شود.
اثرات عاطفی برخورد با پوست اضافی می تواند باعث ایجاد کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس شود و حضور در رویدادهای اجتماعی را دشوارتر یا حتی شرم آور کند.
در حالی که مزایای کاهش وزن از طریق جراحی چاقی مطمئناً بیشتر از معایب آن است، مهم است که چالش‌هایی که بیماران حتی پس از جراحی با آن مواجه هستند برطرف شود تا بیماران بتوانند به طور کامل از زندگی جدید خود قدردانی کنند و از آن لذت ببرند. خبر خوب این است که بیماران جراحی کاهش وزن گزینه هایی برای درمان پوست اضافی بعد از جراحی دارند. برای برداشتن پوست پس از جراحی چاقی هم روش های طبیعی و هم جراحی وجود دارد.

درمان های طبیعی برای سفت کردن پوست پس از جراحی کاهش وزن

تمرینات قدرتی تمرینات مقاومتی باعث ایجاد توده عضلانی می شود که می تواند ظاهر پوست شل را بهبود بخشد.
مکمل های کلاژن پوست عمدتاً از کلاژن تشکیل شده است که پس از سال ها اضافه وزن می تواند آسیب ببیند. مطالعات نشان می دهد که هیدرولیز کلاژن ممکن است به بهبود کلاژن پوست کمک کند.
تغذیه و آبرسانی تغذیه بدن با مواد مغذی مورد نیاز می تواند به تولید کلاژن، الاستین و ترکیبات تشکیل دهنده پوست کمک کند. اگر می خواهید پوستی سفت و سالم داشته باشید، پروتئین، ویتامین C، اسیدهای چرب امگا 3 و آب بسیار مهم هستند.

جراحی پوست راهکاری برای برداشتن پوست اضافی بعد از جراحی چاقی

هنگامی که درمان های طبیعی کافی نیستند، جراحی کانتورینگ بدن یک گزینه محبوب برای برداشتن پوست پس از جراحی چاقی است. در طی عمل کانتورینگ بدن، پوست و چربی اضافی با جراحی برداشته می شود. چند نمونه از روش های کانتورینگ بدن عبارتند از:

  • تامی تاک (ابدومینوپلاستی)
  • لیفت پایین تنه
  • لیفت بالاتنه
  • لیفت داخلی ران
  • لیفت بازو (براکیوپلاستی)

اکثر جراحان توصیه می کنند حداقل 18 ماه پس از جراحی چاقی صبر کنید تا وزن بدن شما قبل از انجام عمل جراحی برداشتن پوست نرمال شود.
جراحی برداشتن پوست اضافی پس از جراحی چاقی می تواند هم از نظر زیبایی و هم مزایای پزشکی برای بیماران داشته باشد. برداشتن پوست اضافی نه تنها ظاهر بیمار را بهبود می بخشد، عزت نفس و اعتماد به نفس بیمار را افزایش می دهد، بلکه به از بین بردن خطر عفونت های پوستی و بثورات دردناکی که می تواند در پوست اضافی ایجاد شود و سبک زندگی بیمار را مختل کند، کمک می کند.

کاهش وزن برای بهبود سلامت بیمار ضروری است، اما این کاهش وزن نیز در مورد بهبود کیفیت زندگی بیمار است. بیماران کاهش وزن اغلب برداشتن پوست را پس از جراحی چاقی اغلب به عنوان آخرین مرحله از سفر کاهش وزن خود در نظر می گیرند.

درمان هموروئید - درمان همورویید
جراح چاقی و متابولیک | فلوشیپ جراح لاپاراسکوپی تهران | جراح لاغریدکتر شهاب شهابی

انواع جراحی های چاقی

/
انواع جراحی های باریاتریک (چاقی)   اعمال جراحی چاقی به سه دسته ی کلی تق…
جراحی کاهش وزن مناسب چه کسانی است؟ | افراد کاندید جراحی لاغری | جراحی باریاتریک | اندیکاسیون جراحی چاقی | کاندید عمل جراحی لاغری | جراحی کوچک کردن معدهدکتر شهاب شهابی

معاینه، درمان و علائم فتق (هرنی)

/
روش های مختلف درمان فتق (هرنی) چیست؟ اگر فتق، درمان نشود، ممکن بخشی از …

انواع فتق های جدار شکم (هرنی شکمی)

/
فتق جدار شکمی ( هرنی شکمی ) چیست؟ فتق های جدار شکم  (به انگلیسی …

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

/
جراحی لاپاروسکوپی مناسب چه کسانی است؟ جراحی لاپاراسکوپی…
جراحی چاقی و باریاتریک ، درمان جراحی چاقی

مقدمه ای بر جراحی های چاقی (باریاتریک)

/
با افزایش افراد چاق در جوامع پیشرفته نیاز به درمان جراحی چاقی در ا…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *