آیا بعد از جراحی لاغری پوست آویزان می شود؟

در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد میزان آویزان شدن پوست بعد از جراحی لاغری که ذهن بیماران را درگیر می کند و راهکارهایی برای کاهش آویزان شدن پوست بعد از جراحی چاقی صحبت می کند.

دکتر شهاب شهابی

تعداد قابل توجهی از بیماران جراحی کاهش وزن یا جراحی لاغری پس از عمل خود دچار درجاتی از پوست اضافی یا آویزان شدن پوست می شوند. از آنجایی که پوست از بین نمی رود، اکثر بیماران با پوست اضافی باقی می مانند و می گویند که پوست آنها شل تراز قبل از جراحی چاقی است.

این به این دلیل است که وقتی وزن اضافه می کنید، پوست شما در اطراف توده جدیدی که بدن شما اضافه می کند، منبسط می شود. سپس، زمانی که وزن کم می کنید، پوست شما معمولاً کشش کافی برای جمع شدن را ندارد. ما در این مقاله درباره آویزان شدن پوست بعد از جراحی لاغری صحبت می کنیم.

میزان آویزان شدن پوست بعد از جراحی لاغری

میزان شلی پوست و آویزان شدن پوست شما که بعد از جراحی لاغری به مواردی خارج از کنترل شما مانند وزن سابق، سن، سابقه سیگار کشیدن و ژنتیک شما بستگی دارد. همچنین ممکن است بستگی به نوع جراحی لاغری شما متفاوت باشد.

محققان دریافتند که بیماران سوئیچ دوازدهه، پوست اضافی بیشتری را نسبت به بیماران بای پس معده Roux-en-Y تجربه کردند، احتمالاً به این دلیل که بیماران سوئیچ دوازدهه تمایل به کاهش وزن بیشتری دارند. هر چه فرد وزن بیشتری از دست بدهد، پوست اضافی بیشتری خواهد داشت. از آنجایی که بیشتر افراد پس از کاهش وزن قابل توجه پوست اضافی را تجربه می کنند این یک واکنش طبیعی انسان است که احساس کنید پوست اضافی بعد جراحی لاغری شما را آزار می دهد.
اگر پوست اضافی بعد از جراحی لاغری شما را آزار می دهد، می توانیم در زمانی که زمانش رسیده که درباره گزینه های جراحی زیبایی صحبت کنیم. اگر می خواهید از شر پوست اضافی خلاص شوید، موثرترین راه برای مقابله با این مشکل مراجعه به جراح پلاستیک است که می تواند پوست اضافی را برداشته و کانتور طبیعی بدن را دوباره ایجاد کند.

مشکلات پوست آویزان بعد جراحی لاغری

پوست اضافی یا پوست آویزان می تواند باعث چروکیدگی و بثورات پوستی شود، به خصوص زمانی که به چین های دیگر پوست مالیده شود یا زمانی که مرطوب بماند. اگر پوست افتاده ای دارید، چین ها اغلب به خودشان ساییده می شوند. با گذشت زمان، لایه بالایی پوست شما یعنی  اپیدرم در واقع پاره می شود که باعث تحریک ناشی از ساییدگی می شود.

پوست اضافی نیز می تواند منجر به عفونت شود. اول از همه، پوست شل چین‌هایی ایجاد می‌کند که تمیز کردن آن‌ها سخت‌تر است. اگر چروکیدگی اتفاق بیفتد، گاهی اوقات می تواند باعث شکستگی در پوست شما شود و راه را برای عفونت ها هموار می کند.

بسیاری از افرادی که پس از جراحی کاهش وزن دارای پوست اضافی هستند ممکن است دچار چروکیدگی در ران، کشاله ران، زیر بغل یا معده شوند. اما می تواند در هر جایی که پوست اضافی وجود دارد، رخ دهد.

برای بسیاری از افراد، پوست شل به دلیل ظاهر آن نیز اهمیت دارد. پس از جراحی چاقی، اگر به رژیم غذایی و ورزش خود پایبند باشید، سلامتی شما بهبود می یابد و ظاهر و احساس بهتری نسبت به سال های بعد خواهید داشت.

مشکلات پوست آویزان بعد جراحی لاغری

چگونه می توانم بعد از جراحی کاهش وزن از پوست اضافی جلوگیری کنم؟

اگر نگران شل شدن پوست بعد از جراحی لاغری هستید، چه به دلایل سلامتی و چه به این دلیل که نگران ظاهر آن هستید، مهم است بدانید که راه های زیادی برای به حداقل رساندن افتادگی پوست پس از جراحی وجود دارد. چند مورد از آنها را با هم مرور می کنیم:

  • رژیم غذایی متعادل با ویتامین های فراوان
  • ورزش
  • مراقبت از پوست شما
  • جراحی زیبایی (در صورتی که هیچ یک از موارد فوق کافی نباشد)
  • یک رژیم غذایی متعادل می تواند شلی پوست را پس از جراحی کاهش وزن کاهش دهد

رژیم غذایی متعادل با ویتامین های فراوان

پس از جراحی چاقی، یک رژیم غذایی متعادل با پروتئین فراوان می تواند به شما کمک کند وزن خود را کاهش دهید، عضلات بدون چربی را حفظ کنید و احساس بهتری نسبت به همیشه داشته باشید. این رژیم ممکن است تا حدودی به کاهش شلی پوست یا اضافه پوست کمک کند.

دریافت پروتئین کافی ممکن است به حفظ و ساخت عضلات بدون چربی کمک کند. شل شدن پوست به دلیل کاهش وزن ایجاد می شود، زیرا شما عضله و چربی کافی در زیر سطح ندارید تا پوست خود را به طور کامل پر کند. از دست دادن چربی عالی است، اما جلوگیری از از دست دادن عضله و حتی ساختن ماهیچه جدید ممکن است به پر شدن پوست شما، جلوگیری از افتادگی و کاهش شلی پوست کمک کند.

دریافت پروتئین کافی نیز می‌تواند به بهینه‌سازی خاصیت ارتجاعی پوست شما کمک کند، بنابراین می‌تواند بیشتر با فریم جدید شما سازگار شود. پس از جراحی چاقی، خوردن 60 تا 100 گرم پروتئین در روز مهم است .

دریافت ویتامین های کافی نیز ممکن است خاصیت ارتجاعی پوست را پس از جراحی چاقی حفظ کند. ویتامین‌های C، A، E، K و ویتامین‌های B کمپلکس، و همچنین مواد معدنی کمیاب مانند روی، همگی برای سلامت پوست مهم هستند.

همچنین باید مطمئن شوید که آب کافی بنوشید. پس از تکمیل رژیم غذایی 6 هفته ای پس از عمل به غذای معمولی، حداقل میزان مصرف آب شما باید حداقل 64 اونس در روز باشد. اما، چون بدن شما (از جمله پوست) بیشتر آب است، باید شروع به افزایش مصرف تا حداکثر 100 اونس در روز کنید. نوشیدن آب زیاد پوست شما را سالم تر می کند و ممکن است پوست شما را انعطاف پذیرتر کند.

پس از جراحی شما، تیم مجرب ما در تمام مراحل با شما همکاری خواهد کرد تا یک رژیم غذایی متعادل و مناسب برای شما ایجاد کند. ما به شما کمک می کنیم که غذا بخورید تا کاهش وزن خود را به حداکثر برسانید، بهترین احساس را داشته باشید و آویزان شدن پوست را به حداقل برسانید.

ورزش راهکاری برای جلوگیری از آویزان شدن پوست

ورزش می تواند از شل شدن پوست پس از جراحی کاهش وزن به همان دلیلی که خوردن پروتئین می تواند جلوگیری کند. وقتی از از دست دادن توده عضلانی بدون چربی جلوگیری می کنید، شلی پوست خود را کاهش می دهید. وقتی عضله به دست می آورید، در واقع پوست خود را بیشتر پر می کنید.
پس از جراحی، تیم ما با شما همکاری خواهد کرد تا یک رژیم ورزشی ایجاد کنید که به شما کمک می کند وزن خود را کاهش دهید، احساس شگفت انگیزی داشته باشید و پوست اضافی را به حداقل برسانید.

مراقبت از پوست راهکاری برای جلوگیری از آویزان شدن پوست

پوست شما یک اندام است، درست مانند کبد یا کلیه ها. و اگر می خواهید بعد از کاهش وزن از آویزان شدن پوست جلوگیری کنید، مراقبت از این اندام می تواند کمک کننده باشد.

یکی از نکاتی که پس از جراحی لاغری توصیه می کنیم این است که پوست خود را با یک برس نرم مسواک بزنید. این احساس بسیار خوبی دارد و ممکن است گردش خون را در پوست شما افزایش دهد که به حمل کلاژن و الاستین در سراسر پوست کمک می کند. این ممکن است به پوست شما کمک کند تا خاصیت ارتجاعی خود را بهینه کند، بنابراین می تواند پس از جراحی چاقی بدنی با خاصیت ارتجاعی و لاغرتر داشته باشید.

اگر پوست و رژیم غذایی خود را نادیده بگیرید، در نهایت پوست شل تری خواهید داشت. اما اگر به طور کلی از پوست و بدن خود مراقبت کنید، می توانید پوستی سفت داشته باشید که حتی پس از کاهش وزن نیز زیبا به نظر می رسد.

جمع بندی

اگر به دنبال جراحی چاقی هستید اما نگران شلی یا افتادگی پوست بعد از آن هستید، باید بدانید که کارهای زیادی برای به حداقل رساندن افتادگی و اویزان شدن پوست، می توانید انجام دهید. یک رژیم غذایی خوب، ورزش منظم، مراقبت از پوست و جراحی زیبایی می تواند به شما کمک کند شلی پوست خود را به حداقل برسانید و فوق العاده به نظر برسید.

درمان هموروئید - درمان همورویید
جراح چاقی و متابولیک | فلوشیپ جراح لاپاراسکوپی تهران | جراح لاغریدکتر شهاب شهابی

انواع جراحی های چاقی

انواع جراحی های باریاتریک (چاقی)   اعمال جراحی چاقی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند: _ اعمال محدود کننده _ اعمال سوء جذبی _ اعمال ترکیبی(محدود کننده + سوء جذبی)   آیا من کاندید مناسبی برای اعمال جراحی چاقی محسوب می شوم؟   اعمال جر…
جراحی کاهش وزن مناسب چه کسانی است؟ | افراد کاندید جراحی لاغری | جراحی باریاتریک | اندیکاسیون جراحی چاقی | کاندید عمل جراحی لاغری | جراحی کوچک کردن معدهدکتر شهاب شهابی

معاینه، درمان و علائم فتق (هرنی)

روش های مختلف درمان فتق (هرنی) چیست؟ اگر فتق، درمان نشود، ممکن بخشی از روده شما در دیواره شکم به دام بیافتد. اگر قسمت گیر کرده روده شما جریان خون کافی دریافت نکند، این امر باعث می‌شود که بافت روده سیاه  یا پاره شود. لائم ايسکمی (کاهش خون رسانی) و کم خو…

انواع فتق های جدار شکم (هرنی شکمی)

فتق جدار شکمی ( هرنی شکمی ) چیست؟ فتق های جدار شکم  (به انگلیسی هرنی :Hernia) زمانی اتفاق می افتد که لایه های درونی عضله شکمی ضعیف شده ، منجر به تورم یا پارگی شود . همانطور که تیوپ از داخل به تایر آسیب دیده فشار می آورد ، لایه داخلی شکم هم به…

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

جراحی لاپاروسکوپی مناسب چه کسانی است؟ جراحی لاپاراسکوپی دو کاربرد دارد چرا که می تواند همزمان هم برای تشخیص بیماری و هم برای درمان بیماری شما به کار رود.امروزه اکثر اعمال جراحی شامل انواع جراحی های چاقی و متابولیک  ،جراحی کانسرهای (سرطان…
جراحی چاقی و باریاتریک ، درمان جراحی چاقی

مقدمه ای بر جراحی های چاقی (باریاتریک)

با افزایش افراد چاق در جوامع پیشرفته نیاز به درمان جراحی چاقی در اغلب جوامع نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است به طبع روش های کم خطر تر از قبیل رژیم ورزش و تغییرات رفتار ی وتغییرات شیوه زندگی  نسبت به اعمال جراحی در اولویت قرار دارند.طبق آ…
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *