زندگی پس از جراحی چاقی

در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد سبک زندگی جدید بعد از جراحی چاقی، زندگی بعد از جراحی چاقی چگونه خواهد بود، صحبت می کند.

دکتر شهاب شهابی

جراحی چاقی نیاز به تغییر زیادی در سبک زندگی پس از عمل دارد. دکتر شهاب شهابی به شما در روند بهبودی و زندگی پس از جراحی چاقی کمک خواهد کرد. برای درک بهتر آنچه از شما خواسته می شود، در اینجا منابعی در مورد زندگی پس از عمل جراحی چاقی آورده شده است. با ما همراه باشید تا در این مقاله درباره زندگی پس از جراحی چاقی صحبت کنیم و اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

جراحی کاهش وزن می تواند افراد را در به دست اوردن زندگی سالم تر، طولانی و رضایت بخش ترغیب کند.

روش های مختلف جراحی چاقی یک درمان برای چاقی نیست، بلکه نوعی ابزار برای کمک به کاهش وزن است. موفقیت درازمدت در کاهش وزن به توانایی شما در پیروی از دستورالعمل های مربوط به رژیم غذایی، ورزش و تغییرات سبک زندگی بستگی دارد.

داشتن سبک زندگی جدید بعد از جراحی چاقی

چاقی بیماری است که درمان آن دشوار است و با بسیاری از مشکلات پزشکی دیگر مرتبط است. درمان و بهبود چاقی فراتر از یک رژیم غذایی سریع یا جراحی چاقی است. بیماران باید انتظار داشته باشند که سبک زندگی جدیدی داشته باشند که ترکیبی از تغذیه سالم، ورزش و بازدید منظم از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باشد. این رویکرد بهترین شانس موفقیت را برای جلوگیری از بازیابی وزن و بازگشت مشکلات پزشکی ارائه می دهد.

داشتن سبک زندگی جدید بعد از جراحی چاقی

زندگی پس از جراحی چاقی چگونه است؟

زندگی پس از جراحی چاقی شامل یکی سری تغییرات در رژیم غدایی، مصرف ویتامین و انجام تمرینات و ورزش می باشد که در ادامه درباره آن توضیح می دهیم.

داشتن رژیم غذایی

بیماران چاق بعد از جراحی چاقی حتما روزانه 60-100 گرم پروتئین مصرف کنید. همچنین بلافاصله پس از جراحی، بیماران با داشتن رژیم غذایی بعد از جراحی چاقی و رژیم خوردن مایعات را شروع کنند و در نهایت به سمت غذاهای جامد می روند.

نوشیدن مایعات بعد جراحی به عنوان یک رژیم غدایی امری مهم است. برای جلوگیری از حالت تهوع، مشکلات کلیوی، یبوست و خستگی، بیماران باید 64 اونس مایعات یا بیشتر بنوشند.

مصرف بالای ویتامین ها و مواد معدنی

بیماران بعد جراحی چاقی برای کامل شدن ویتامین های بدن باید از مکمل های ویتامین و مواد معدنی به طور دائم استفاده کنند.
این مکمل ها و ویتامین های لازم شامل: مولتی ویتامین، ویتامین B12، کلسیم، ویتامین D و آهن و ویتامین های جویدنی نیاز دارند.

انجام ورزش بعد کاهش وزن

ورزش یک راه تشویقی برای بیماران می باشد و می تواند به کاهش وزن طولانی مدت کمک کند.
بیماران اغلب احساس می کنند انرژی بیشتری دارند و ممکن است بخواهند ورزش کنند. پیاده روی مکرر، که تنها چند ساعت پس از جراحی شروع می شود، می تواند به بهبود سریعتر بیماران کمک کند.

هر بیمار متفاوت خواهد بود و باید قبل از شروع ورزش شدید با پزشک خود مشورت کند، اما پس از شروع، باید با هدف به طور متوسط 30 دقیقه در روز ورزش متوسط انجام شود. برای رسیدن به وزن ایده ال  و عدم بازگشت وزن از ورزش به عنوان روشی موثر استفاده می کنند.

مصرف داروها پس از جراحی چاقی

پس از جراحی، بیمار اغلب می تواند داروهای خاصی را حذف کند یا دوز آنها کاهش می یابد. این تصمیمات با پزشک اصلی بیمار و جراح او گرفته می شود.

برخی از بیماران در صورت مصرف داروهای با رهش طولانی مدت به اشکال مختلفی از داروها نیاز دارند و برخی نیز خیلی زود پس از جراحی نیاز به تنظیم دوز دارند. تغییراتی مانند داروهای مایع یا جویدنی ممکن است مورد نیاز باشد و این تغییرات باید تحت نظر پزشک یا داروساز انجام شود.

عدم مصرف سیگار و الکل

اکثر جراحان از بیماران می خواهند قبل و بعد  از جراحی کاهش وزن سیگار را ترک کنند.
بیمارانی که تصمیم گرفته اند برای سالم تر شدن خود تحت یک عمل جراحی بزرگ قرار گیرند، باید تا آخر عمر سیگار را ترک کنند. با این حال، ترک می تواند بسیار دشوار باشد و پزشکان و جراحان اولیه می توانند با دادن ابزارهایی برای کمک به بیماران برای ترک سیگار کمک کنند. اکثر برنامه‌های جراحی چاقی بیماران را ملزم می‌کنند تا قبل از جراحی تمام محصولات نیکوتین را قطع کنند.
مصرف الکل بعد از جراحی چاقی می تواند عواقب جدی داشته باشد.

عدم بارداری بعد از جراحی چاقی

بیمار زن باید قبل از جراحی برنامه پیشگیری از بارداری داشته باشد و 12 تا 18 ماه پس از جراحی از بارداری خودداری کند.

یکی از ویژگی هایی که جراحی چاقی دارد این است که افرادی که در قبل بر اثر افزایش وزن با مشکلات بارداری مواجه بودند نیز برطرف می شود، حتی این موضوع ممکن است حتی در زنانی که قبل از جراحی پریود نشده اند نیز اتفاق بیفتد.

مبارزه با کاهش وزن و پیگیری طولانی مدت

در اوایل بعد از جراحی، بیماران در سال اول هر چند ماه تحت نظر پزشک خواهند کرد. آنها باید سالانه با یک متخصص چاقی مادام العمر ملاقات کنند. درمان چاقی با تغییر سبک زندگی، و حتی جراحی بیشتر می تواند بخشی از پیگیری طولانی مدت باشد.

تغییرات جراحی چاقی در سبک زندگی افراد

تغییرات جراحی چاقی در سبک زندگی افراد

ممکن است به تازگی به فکر جراحی کاهش وزن افتاده باشید. یا ممکن است قبلاً تصمیم به جراحی گرفته باشید. جراحی کاهش وزن می تواند به شما کمک کند:

  • کاهش وزن
  • بسیاری از مشکلات سلامتی را بهبود یا از بین ببرید
  • کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید
  • طولانی تر زندگی کنید

درک این نکته مهم است که تغییرات زیادی در زندگی شما رخ خواهد داد. اینها شامل نحوه غذا خوردن و  احساسی که نسبت به خودتان دارید و موارد دیگر می شود.
جراحی کاهش وزن راه آسانی نیست. شما همچنان باید خوردن غذاهای سالم، کنترل اندازه وعده ها و ورزش را انجام دهید.

کاهش وزن سریع چه احساسی دارد؟

از آنجایی که در 3 تا 6 ماه اول به سرعت وزن کم می کنید، ممکن است گاهی احساس خستگی یا سردی کنید. شما همچنین ممکن است داشته باشید:

  • بدن درد
  • پوست خشک
  • ریزش مو یا نازک شدن مو
  • تغییرات خلق و خوی

درمان هموروئید - درمان همورویید
جراح چاقی و متابولیک | فلوشیپ جراح لاپاراسکوپی تهران | جراح لاغریدکتر شهاب شهابی

انواع جراحی های چاقی

انواع جراحی های باریاتریک (چاقی)   اعمال جراحی چاقی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند: _ اعمال محدود کننده _ اعمال سوء جذبی _ اعمال ترکیبی(محدود کننده + سوء جذبی)   آیا من کاندید مناسبی برای اعمال جراحی چاقی محسوب می شوم؟   اعمال جر…
جراحی کاهش وزن مناسب چه کسانی است؟ | افراد کاندید جراحی لاغری | جراحی باریاتریک | اندیکاسیون جراحی چاقی | کاندید عمل جراحی لاغری | جراحی کوچک کردن معدهدکتر شهاب شهابی

معاینه، درمان و علائم فتق (هرنی)

روش های مختلف درمان فتق (هرنی) چیست؟ اگر فتق، درمان نشود، ممکن بخشی از روده شما در دیواره شکم به دام بیافتد. اگر قسمت گیر کرده روده شما جریان خون کافی دریافت نکند، این امر باعث می‌شود که بافت روده سیاه  یا پاره شود. لائم ايسکمی (کاهش خون رسانی) و کم خو…

انواع فتق های جدار شکم (هرنی شکمی)

فتق جدار شکمی ( هرنی شکمی ) چیست؟ فتق های جدار شکم  (به انگلیسی هرنی :Hernia) زمانی اتفاق می افتد که لایه های درونی عضله شکمی ضعیف شده ، منجر به تورم یا پارگی شود . همانطور که تیوپ از داخل به تایر آسیب دیده فشار می آورد ، لایه داخلی شکم هم به…

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

جراحی لاپاروسکوپی مناسب چه کسانی است؟ جراحی لاپاراسکوپی دو کاربرد دارد چرا که می تواند همزمان هم برای تشخیص بیماری و هم برای درمان بیماری شما به کار رود.امروزه اکثر اعمال جراحی شامل انواع جراحی های چاقی و متابولیک  ،جراحی کانسرهای (سرطان…
جراحی چاقی و باریاتریک ، درمان جراحی چاقی

مقدمه ای بر جراحی های چاقی (باریاتریک)

با افزایش افراد چاق در جوامع پیشرفته نیاز به درمان جراحی چاقی در اغلب جوامع نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است به طبع روش های کم خطر تر از قبیل رژیم ورزش و تغییرات رفتار ی وتغییرات شیوه زندگی  نسبت به اعمال جراحی در اولویت قرار دارند.طبق آ…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *