آیا بعد از کاهش وزن نیاز به جراحی پلاستیک دارم؟

در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد علت استفاده از روش جراحی پلاستیک بعد از جراحی کاهش وزن، روش های حذف پوست اضافی و پوست اضافی بغد از جراحی چاقی صحبت می کند.

دکتر شهاب شهابی

از دست دادن مقدار بسیار زیادی از وزن، زندگی در افراد را تغییر می دهد. برخی از بیمارانی که جراحی چاقی انجام دادند و یا وزن زیادی را از دست دادند، ممکن است پوست و بافت چربی اضافی داشته باشندکه نیاز به روش هایی مثل کانتورینگ بدن و جراحی پلاستیک دارند.

دلیل استفاده از جراحی پلاستیک بعد از کاهش وزن

کاهش وزن کار سختی است و در حالی که می توان به آن افتخار کرد، اما پس از جراحی بسیاری از افراد با پوست شل و افتاده دست و پنجه نرم می کنند.
این پوست اضافی اغلب ناخوشایند است و حرکت را مهار می کند، و همچنین یادآور خود قبلی شما است. به همین دلیل، بسیاری از افراد پس از کاهش وزن، جراحی پلاستیک را انتخاب می کنند.

چه زمانی فرد پس از کاهش وزن احتیاج به جراحی پلاستیک دارد؟

وقتی افراد دچار اضافه وزن می شوند پوست آنها برای اینکه ماهیچه و چربی مازاد را در خود جای دهد،کشیده می شود. بعد از جراحی چاقی و کاهش وزن،پوست دچار برگشت می شود و باعث افتادگی پوست در افراد می باشد. مقدار برگشت پوست نشان می دهد که آیا فرد به جراحی پلاستیک نیاز دارد یا نه؟ اگر پوست فردی که جراحی چاقی انجام داده است منقبض نشود احتمالا به جراحی پلاستیک نیاز دارد.

پوست الیاف الاستیکی دارد که در صورت اضافه وزن، پوست حالتی شبیه کشیدن یک کش می باشد. با افزایش وزن ، پوست فرد کشیده می شود و رشته هایی لاستیکی و کشسان می باشند، دچار اختلال می شوند. بعد از این که فرد دچار کاهش وزن می شود و یا جراحی چاقی انجام می دهد، الیاف الاستیکی پوست منقبض می شود. بنابراین هرچه فرد بیشتر وزن کم کند به احتمال زیاد باید جراحی پلاستیک انجام دهد.

عوامل نشان دهنده ی پس زدگی پوست

اولین عامل که پس زدگی پوست را نشان می دهد مقدار کشش در آن می باشد.
دومین عامل سن پوست فرد می باشد که پس زدگی پوست را به ما نشان می دهد.پوستی که جوان تر باشد چون خاصیت ارتجاعی دراد در نتیجه بهتر به حالت اولیه ی خود بر می گردد. در حالی که اگر پوست پیر باشد، امکان برگشت به حالت اولیه ی خود به گونه ای غیر واقعی به نظر می رسد.

مزایای جراحی پلاستیک بعد از کاهش وزن

مزایای جراحی پلاستیک بعد از کاهش وزن

  • برداشته شدن پوست اضافی فرد
  • سفت کردن پوست فرد ی که دچار شل شدگی و افتادگی شده باشد.
  • پوست شل که باعث چروک شدن ، بثورات و عفونت می باشد را ، از بین می برد.
  • اعتماد به نفس فرد را تقویت می کند

دلیل انجام جراحی پلاستیک بعد کاهش وزن

زمانی که فرد کاهش وزن داشته باشد ، پوست اضافی ناشی از از آن ممکن است باعث از دست رفتن اعتماد به نفس فرد شود . ممکن است در پیدا کردن لباس دچار مشکل شود. پوست شل و سنگین دردناک می باشد . همچنین چین های پوست که ایجاد می شود می تواند ابتلا شدن به بثورات پوستی و عفونت و قارچ های پوستی را زیاد کند.
روشهای جراحی پلاستیک بعد از کاهش وزن از جمله لیفت شکم، سینه ، ران در سالهای اخیر رشد قابل توجهی کرده است . فردی که عمل جراحی کاهش وزن انجام داده اند زمانی که بخواهد جراحی پلاستیک انجام بدهند حداقل باید وزن خود را 3 تا 6 ماه ثابت نگه دارد.

روش های حذف پوست اضافی

لیفت صورت: برای اینکه صورت ظاهری شفاف و جوان داشته باشد و همچنین پوست اضافی که در اطراف گردن فرد وجود دارد برداشته شود ، استفاده می شود
لیفت بازو (براکیو پلاستی): این روش برای اینکه پوست اضافی و شل بالای بازوی فرد برداشته شود کاربرد دارد.
لیفت سینه (ماستوپکسی): در این روش پوست اضافی برداشته می شود و بافت سینه سفت می شود . در نتیجه ، سینه ها سفت می شوند.
لیفت پایین تنه : برای برداشتن و از بین بردن پوست و چربی که اضافی می باشد قسمت هایی از جمله شکم ، باسن و ران ها کاربرد زیادی دارد.
تامی تاک(ابدومینوپلاستی): این روش ، روشی است که علاوه بر از بین بردن پوست و چربی مازاد عضلات ضعیف شکم را نیز سفت می کند.

شرایط آماده شدن برای جراحی پلاستیک

  • انجام آزمایش خون
  • مصرف داروهایی از قبیل آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروییدی که خطر خونریزی را افزایش می دهند را متوقف کرد.
  • اجتناب از مصرف ویتامین و مکمل گیاهی
  • از مصرف سیگار و محصولات تنباکویی خودداری شود.

پوست اضافی بعد از جراحی چاقی

پوست اضافی بعد از جراحی چاقی

رایج ترین روش چاقی امروزه بای پس معده است. اگرچه میانگین کاهش وزن 1 تا 2 سال پس از بای پس معده تقریباً 30 درصد (35 تا 45 کیلوگرم) است، اما اکثر بیماران پس از درمان موفقیت‌آمیز همچنان دارای شاخص توده بدنی (BMI) ≥ 30 کیلوگرم بر متر مربع خواهند بود .

پوستی که به مدت طولانی کشیده شده است، خاصیت ارتجاعی خود را کاهش می دهد (19) و کاهش وزن زیاد اغلب با مقدار متناظری از پوست اضافی همراه است.

بسیاری از بیمارانی که تحت عمل جراحی چاقی قرار می‌گیرند، دچار چنین اختلالات فیزیکی شدیدی می‌شوند که نیاز به جراحی پلاستیک اصلاحی دارند. در واقع، اکثر بیماران (70 تا 90 درصد) تمایل خود را ابراز می کنند. “بیماران کاهش وزن انبوه اغلب زحمت کشیده اند و برای کاهش وزن متحمل شده اند. اینجاست که جراحی پلاستیک برای بازسازی بدن آنها وارد عمل می شود تا بتوانند از ثمره کار سخت خود لذت ببرند و زندگی راحت تری داشته باشند. و زندگی با اعتماد به نفس.”

درمان هموروئید - درمان همورویید
جراح چاقی و متابولیک | فلوشیپ جراح لاپاراسکوپی تهران | جراح لاغریدکتر شهاب شهابی

انواع جراحی های چاقی

انواع جراحی های باریاتریک (چاقی)   اعمال جراحی چاقی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند: _ اعمال محدود کننده _ اعمال سوء جذبی _ اعمال ترکیبی(محدود کننده + سوء جذبی)   آیا من کاندید مناسبی برای اعمال جراحی چاقی محسوب می شوم؟   اعمال جر…
جراحی کاهش وزن مناسب چه کسانی است؟ | افراد کاندید جراحی لاغری | جراحی باریاتریک | اندیکاسیون جراحی چاقی | کاندید عمل جراحی لاغری | جراحی کوچک کردن معدهدکتر شهاب شهابی

معاینه، درمان و علائم فتق (هرنی)

روش های مختلف درمان فتق (هرنی) چیست؟ اگر فتق، درمان نشود، ممکن بخشی از روده شما در دیواره شکم به دام بیافتد. اگر قسمت گیر کرده روده شما جریان خون کافی دریافت نکند، این امر باعث می‌شود که بافت روده سیاه  یا پاره شود. لائم ايسکمی (کاهش خون رسانی) و کم خو…

انواع فتق های جدار شکم (هرنی شکمی)

فتق جدار شکمی ( هرنی شکمی ) چیست؟ فتق های جدار شکم  (به انگلیسی هرنی :Hernia) زمانی اتفاق می افتد که لایه های درونی عضله شکمی ضعیف شده ، منجر به تورم یا پارگی شود . همانطور که تیوپ از داخل به تایر آسیب دیده فشار می آورد ، لایه داخلی شکم هم به…

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

جراحی لاپاروسکوپی مناسب چه کسانی است؟ جراحی لاپاراسکوپی دو کاربرد دارد چرا که می تواند همزمان هم برای تشخیص بیماری و هم برای درمان بیماری شما به کار رود.امروزه اکثر اعمال جراحی شامل انواع جراحی های چاقی و متابولیک  ،جراحی کانسرهای (سرطان…
جراحی چاقی و باریاتریک ، درمان جراحی چاقی

مقدمه ای بر جراحی های چاقی (باریاتریک)

با افزایش افراد چاق در جوامع پیشرفته نیاز به درمان جراحی چاقی در اغلب جوامع نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است به طبع روش های کم خطر تر از قبیل رژیم ورزش و تغییرات رفتار ی وتغییرات شیوه زندگی  نسبت به اعمال جراحی در اولویت قرار دارند.طبق آ…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *