عمل اسلیو معده چقدر طول می کشد؟

در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد عمل مدت زمان جراحی اسلیو معده، جراحی اسلیو معده چگونه است؟ و همچنین درباره مدت زمان انجام عمل جراحی اسلیو معده و زمان تقریبی عمل اسلیو معده به همراه مراقبت و بهبودی بعد از جراحی چاقی نیز صحبت می کند.

دکتر شهاب شهابی

اگر به جراحی اسلیو معده فکر می کنید، همیشه ایده خوبی است که بدانید در روز عمل چه اتفاقی می افتد. دانستن مطلبی درباره نحوه انجام عمل اسلیو معده و مدت زمان عمل و این که بلافاصله قبل، حین و بعد از جراحی چاقی چه چیزی را تجربه می کنید، بسیار مفید است. ما در این مقاله درباره مدت زمان جراحی اسلیو معده صحبت می کنیم.

جراحی اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده که به نام اسلیو گاسترکتومی نیز شناخته می‌شود، جراحی کاهش وزن می‌ باشد که در سال‌های اخیر به طور چشمگیری روشی محبوب برای کاهش وزن افراد چاق شناخته شده است.
اسلیو معده یک روش محدود کننده است که در آن ظرفیت معده شما به طور چشمگیری حدود 75 درصد کاهش می یابد تا با کاهش وزن در طول این مدت به وزن ایده ال برسید. در نتیجه، معمولاً سلامت کلی شما نیز بهبود می یابد. این می تواند به عنوان یک روش برای کاهش وزن انجام شود.

اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده چگونه کار می کند؟

اسلیو معده به این صورت عمل می کند که قسمت بزرگی از معده شما را به طور دائم از بین می برد و یک معده جدید و کوچکتر به اندازه یک موز باقی می ماند. از آنجایی که معده شما را به شدت کاهش می دهد، تنها می توانید بخشی از غذا را در معده خود نگه دارید. گاسترکتومی اسلیو همچنین بخشی از معده شما را که دارای هورمون گرلین که محرک گرسنگی را تولید می کند، برمی دارد. این بدان معناست که اشتهای شما کاهش یافته است.

در طی عمل اسلیو معده چه اتفاقی می افتد؟

هنگام آماده شدن برای هر عمل کاهش وزن، باید خود را برای تغییرات اساسی در رژیم غذایی و سبک زندگی خود آماده کنید. سعی کنید سبک زندگی سالم را در هفته های منتهی به عمل خود شروع کنید.
قبل از شروع جراحی اسلیو معده یک بیهوشی عمومی به شما داده خواهد شد. این روش با استفاده از روش لاپاراسکوپی، با استفاده از سوراخ‌ های جراحی انجام می‌شود، این روش نسبت به جراحی باز دارای مزایایی است که از جمله آن‌ها می‌توان به مدت کوتاهی در بیمارستان، زمان بهبودی سریع‌تر، کاهش درد و ایجاد زخم، کمتر اشاره کرد.

زمان تقریبی جراحی اسلیو معده

عمل جراحی اسلیو معده حدود یک ساعت و نیم طول می کشد. این جراحی کاهش وزن به روش لاپاراسکوپی انجام می شود، بنابراین فقط نیاز به برش های کوچک دارد.بیماران که تحت جراحی اسلیو معده قرار می گیرند معمولاً به طور متوسط یک تا دو روز در بیمارستان می مانند.
جراحی اسلیو معده به عنوان “گاسترکتومی آستین” شناخته می شود، جزویکی از روش های جراحی چاقی است که در آن بخش عمده ای از معده برای کاهش وزن سریع برداشته می شود. این عمل جراحی معمولاً در بیمارستان ها و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و عمل جراحی اسلیو معده معمولاً بین 40 تا 70 دقیقه طول می کشد.

مدت زمان انجام عمل اسلیو معده چقدر است؟

مدت زمان انجام عمل اسلیو معده چقدر است؟

یکی از دلایلی که روش‌های اسلیو معده به محبوب‌ترین نوع جراحی کاهش وزن تبدیل شده است، مدت زمان نسبتاً کوتاهی است که این عمل در مقایسه با بسیاری از انواع دیگر جراحی چاقی از جمله جراحی بای پس معده طول می‌کشد.
برای اکثر بیماران، زمانی که در خواب هستند، عمل جراحی اسلیو معده واقعی کمتر از 40 دقیقه طول می کشد.
از جمله زمان آماده سازی و مراحل بعد از عمل، کل فرآیند کمتر از یک ساعت طول می کشد
بیماران باید انتظار داشته باشند که حدود 48 ساعت در بیمارستان باشند که شامل نظارت بر بهبودی شما پس از عمل می شود

مراقبت های بعد از جراحی اسلیو معده و بهبودی

پس از جراحی اسلیو معده، تقریباً دو شب در بیمارستان می‌مانید.
معده شما ممکن است برای چند روز متورم و دردناک باشد، بنابراین احتمالاً به تسکین درد نیاز خواهید داشت. می توانید مسکن های بدون نسخه مانند پاراستامول یا ایبوپروفن مصرف کنید.
شما فقط می توانید در روز اول پس از جراحی اسلیو معده مایعات شفاف بنوشید. سپس برای چندین هفته در رژیم غذایی مایع باقی می‌مانید، به سمت غذاهای نرم و مرطوب پیش می‌روید و در نهایت پس از چهار تا شش هفته، غذاهای جامد را اضافه می‌کنید.

جراح کاهش وزن یا متخصص تغذیه شما در مورد داشتن رژیم غذایی بعد از جراحی چاقی مثل اسلیو معده صحبت خواهد کرد و مهم است که از آن پیروی کنید. به بخش های کوچکی نیاز دارید زیرا معده شما به سرعت پر می شود.

پس از جراحی باید استراحت کنید و از فشار دادن به زخم خودداری کنید. توصیه می کنیم در روزهای اولیه فردی را در اطراف خود داشته باشید تا در انجام کارهای روزمره به شما کمک کند.

اکثر افراد می توانند در عرض دو تا چهار هفته پس از جراحی اسلیو معده به فعالیت های عادی خود بازگردند. شما باید در مورد زمان بازگشت به کار و شروع ورزش بعد از جراحی چاقی با جراح کاهش وزن خود صحبت کنید.

بیماران جراحی اسلیو معده به طور متوسط بین 50 تا 70 درصد از وزن اضافی بدن خود را در دو سال از دست می دهند. کاهش وزن در ابتدا ممکن است سریع باشد، برای اطمینان از ادامه کاهش وزن و رسیدن به اهداف کاهش وزن، باید ورزش منظم را شروع کنید. وزن کمتر باید حرکت کردن، انجام فعالیت های روزمره و گذراندن زمان های جدید را برای شما آسان تر کند. برای شروع در کارها زیاده روی نکنید، به تدریج میزان ورزش را افزایش دهید.

نتیجه گیری

در حالی که چشم انداز جراحی کاهش وزن ممکن است ترسناک باشد، مهم است که به یاد داشته باشید که این روش هم بسیار ایمن است و هم در ارتقای نتایج مثبت بسیار موفق است. این نه تنها در مبارزه با چاقی و طیف وسیعی از شرایط مرتبط با آن بسیار موفق است، در حالی که کیفیت زندگی سالم‌تری را ارتقا می‌دهد. جراحی اسلیو معده جزو یکی از روش های جراحی کاهش وزن و در مدت زمان کوتاه نجام می شود.

درمان هموروئید - درمان همورویید
جراح چاقی و متابولیک | فلوشیپ جراح لاپاراسکوپی تهران | جراح لاغریدکتر شهاب شهابی

انواع جراحی های چاقی

انواع جراحی های باریاتریک (چاقی)   اعمال جراحی چاقی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند: _ اعمال محدود کننده _ اعمال سوء جذبی _ اعمال ترکیبی(محدود کننده + سوء جذبی)   آیا من کاندید مناسبی برای اعمال جراحی چاقی محسوب می شوم؟   اعمال جر…
جراحی کاهش وزن مناسب چه کسانی است؟ | افراد کاندید جراحی لاغری | جراحی باریاتریک | اندیکاسیون جراحی چاقی | کاندید عمل جراحی لاغری | جراحی کوچک کردن معدهدکتر شهاب شهابی

معاینه، درمان و علائم فتق (هرنی)

روش های مختلف درمان فتق (هرنی) چیست؟ اگر فتق، درمان نشود، ممکن بخشی از روده شما در دیواره شکم به دام بیافتد. اگر قسمت گیر کرده روده شما جریان خون کافی دریافت نکند، این امر باعث می‌شود که بافت روده سیاه  یا پاره شود. لائم ايسکمی (کاهش خون رسانی) و کم خو…

انواع فتق های جدار شکم (هرنی شکمی)

فتق جدار شکمی ( هرنی شکمی ) چیست؟ فتق های جدار شکم  (به انگلیسی هرنی :Hernia) زمانی اتفاق می افتد که لایه های درونی عضله شکمی ضعیف شده ، منجر به تورم یا پارگی شود . همانطور که تیوپ از داخل به تایر آسیب دیده فشار می آورد ، لایه داخلی شکم هم به…

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

جراحی لاپاروسکوپی مناسب چه کسانی است؟ جراحی لاپاراسکوپی دو کاربرد دارد چرا که می تواند همزمان هم برای تشخیص بیماری و هم برای درمان بیماری شما به کار رود.امروزه اکثر اعمال جراحی شامل انواع جراحی های چاقی و متابولیک  ،جراحی کانسرهای (سرطان…
جراحی چاقی و باریاتریک ، درمان جراحی چاقی

مقدمه ای بر جراحی های چاقی (باریاتریک)

با افزایش افراد چاق در جوامع پیشرفته نیاز به درمان جراحی چاقی در اغلب جوامع نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است به طبع روش های کم خطر تر از قبیل رژیم ورزش و تغییرات رفتار ی وتغییرات شیوه زندگی  نسبت به اعمال جراحی در اولویت قرار دارند.طبق آ…
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *