مصرف قهوه بعد از جراحی اسلیو معده

در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد مصرف قهوه بعد از جراحی اسلیو معده، بهترین زمان مصرف قهوه بعد از جراحی چاقی، مصرف کافئین و قهوه بعد از اسلیو معده و همچنین تاثیر قهوه بر بیماران جراحی چاقی صحبت می کند.

دکتر شهاب شهابی

لذت بردن از مراسم صبحگاهی با نوشیدن یک فنجان قهوه تازه می تواند راهی بسیار عالی برای شروع یک روز باشد. قهوه چه ضرورتی باشد و چه تجملی، انرژی مورد نیاز برای بیدار شدن از خواب و تحریک روال روزانه را ارائه می دهد.
بنابراین احتمالاً از خود می پرسید که آیا می توان بعد از جراحی اسلیو معده قهوه نوشید؟ برای پاسخ به این سوال ما با در ادامه این مقاله همراه باشید.
قهوه دارای کافئین است و کافئین یک ادرارآور است که باعث کم آبی بدن می شود. در مقابل هیدراته ماندن پس از جراحی آستین معده یا اسلیو معده موثر است. همچنین مصرف قهوه باعث می شود معده شما اسید بیشتری تولید کند هنچنین رفلاکس اسید پس از جراحی آستین معده نگران کننده است.

بهترین زمان مصرف قهوه بعد از جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده یک عمل جدی است که حجم معده را تا حد زیادی کاهش می دهد و تغییرات بزرگی در بدن ایجاد می کند. به شما این امکان را می دهد که در مدت زمان کوتاهی مقدار قابل زیادی از وزن خود را کاهش دهید. برای بیماران مهم است که بدانند بدن آنها پس از جراحی چاقی مانند اسلیو معده چگونه به غذاها و نوشیدنی های رایج واکنش نشان می دهد.

برای تسریع بهبودی و کاهش وزن پس از جراحی، بیماران باید تغییرات قابل توجهی در سبک زندگی خود در عادات غذایی ایجاد کنند و باید از دستورالعمل‌های رژیم غذایی دقیق پیروی کنند. به همین دلیل، بیماران ما اغلب با این سوال مواجه می شوند که آیا می توانند بعد از جراحی چاقی قهوه بنوشند، زیرا این امر به بسیاری از عادات غذایی مربوط می شود.

بعد از اسلیو معده، معده بسیار کوچکتر از قبل می شود. معده کوچکتر ممکن است دریافت مواد مغذی و هیدراتاسیون لازم برای بدن را دشوار کند. انتخاب و مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی که از کاهش وزن سالم حمایت می‌کنند دارای منابع ارزشمند تغذیه‌ای و ویتامینی هستند که بدن را تغذیه کرده و نیازهای مایعات آن را برآورده می‌کنند، بسیار مهم است.

با توجه به اثرات منفی مصرف قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار بهترین زمان مصرف قهوه برای افرادی که جراحی اسلیو معده انجام داده اند، حداقل 30 روز پس از جراحی می باشد.

بهترین زمان مصرف قهوه بعد از جراحی اسلیو معده

چگونه قهوه بر بیماران جراحی چاقی تأثیر می گذارد؟

قهوه اسیدی است. خطر ابتلا به بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) را به شدت افزایش می دهد، که در حال حاضر پس از جراحی این اسید معده بالا است.

قهوه و کافئین ادرار آور هستند. به همین دلیل، پس از نوشیدن قهوه، تمایل زیادی به رفتن به توالت وجود دارد. کم آبی ایجاد می کند. کم آبی بدن یک وضعیت نامطلوب پس از جراحی چاقی است، همانطور که در حالت عادی وجود دارد.

قهوه خطر افزایش فشار خون را دارد. این بیشتر باعث افزایش فشار خون می شود که در بیماران چاق شایع است. این بر روند بهبودی پس از عمل تأثیر منفی می گذارد.

قهوه سیاه بدون کالری است. با این حال، اکثر مردم معمولا قهوه را با افزودنی هایی مانند طعم دهنده، خامه و شکر مصرف می کنند تا طعم بهتری داشته باشد. این افزودنی ها باعث دریافت کالری غیر ضروری در بدن بعد از جراحی چاقی می شوند.

چه زمانی می توانم دوباره مثل همیشه قهوه بنوشم؟

چه زمانی می توانم دوباره مثل همیشه قهوه بنوشم؟

پس از جراحی اسلیو معده، بیمار باید از مصرف قهوه تا بهبودی کامل و رفع عوارض جراحی خودداری کند. پس از بهبودی، مصرف قهوه باید در حداقل سطح باشد. کسانی که جراحی اسلیو معده انجام می دهند باید خود را به حداکثر 1-2 فنجان قهوه در روز محدود کنند.

با این حال، نحوه نوشیدن قهوه نیز مهم است. قهوه سیاه کالری ندارد. کسانی که نمی توانند قهوه سیاه بنوشند می توانند از شیر بدون چربی یا ترکیبات آن برای کاهش کالری دریافتی غیر ضروری استفاده کنند.

علاوه بر قهوه، دیگر نوشیدنی های حاوی کافئین را نیز نباید نادیده گرفت. همچنین مهم است که از نوشیدنی های گازدار حاوی کافئین مانند نوشیدنی های انرژی زا، چای، کولا استفاده نکنید. دمنوش های گیاهی بدون کافئین، آب میوه های طبیعی را می توان مصرف کرد.

اگر بعد از جراحی اسلیو معده قهوه بنوشید چه اتفاقی می افتد؟

پس از جراحی چاقی، ممکن است نگران نوشیدن قهوه باشید. در حالی که کافئین انرژی می دهد و روز شما را شروع می کند.قهوه یک ماده غذایی اسیدی است و می تواند باعث کم آبی بدن شود. با این حال، مصرف متوسط قهوه با افزایش طول عمر و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و برخی سرطان ها مرتبط است. با این حال، کافئین همچنین می‌تواند ضربان قلب را افزایش داده و باعث عصبانیت شود.

افرادی که جراحی چاقی انجام داده اند باید از مصرف کافئین خودداری کنند. می تواند ترشح اسید و سوء هاضمه فرد را افزایش دهد که می تواند منجر به عوارض جدی شود. آب بهترین گزینه برای مصرف کنندگان قهوه است، زیرا شما را هیدراته نگه می دارد و قند یا مواد افزودنی ندارد. حتی می توانید برای طعم دادن، برش های میوه یا لیمو اضافه کنید. در حالی که ممکن است برخی از مردم طعم آب را دوست نداشته باشند، اما یک جایگزین مطمئن و سالم است.

پس از جراحی اسلیو معده، بیماران باید از نوشیدنی های حاوی کافئین مانند نوشابه و نوشابه های انرژی زا اجتناب کنند. در حالی که ممکن است مقادیر متوسط قهوه پس از جراحی اسلیو معده قابل قبول باشد، نوشیدن مقادیر زیاد آن می تواند عواقب مضری داشته باشد. نوشیدن بیش از حد نوشیدنی ممکن است خطر عوارض جراحی شما را افزایش دهد که می تواند منجر به برخی علائم شود.

مصرف قهوه بدون کافئین بعد از جراحی اسلیو معده

قهوه بدون کافئین برای بیماران پس ازجراحی اسلیو معده بی خطر است، اما فقط باید پس از 30 روز مصرف شود. این دوره طولانی تر به بدن اجازه می دهد تا بهبود یابد و خطر آسیب را کاهش دهد. با این حال، قهوه بدون کافئین همچنان می تواند باعث رفلاکس اسید شود، بنابراین شما باید آن را فقط طبق دستور پزشک خود بنوشید. اگر واقعاً به یک  قهوه نیاز دارید، بدون کافئین را امتحان کنید.

خطرات نوشیدن قهوه یا کافئین بعد از جراحی اسلیو معده چیست؟

یکی از بزرگترین دلایلی که نباید قهوه یا کافئین مصرف کنید این است که باعث جذب ضعیف مواد مغذی می شود. افرادی که قبلاً تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته‌اند، جذب مواد غذایی ضعیفی دارند و مصرف قهوه آن را بدتر می‌کند. قهوه همچنین می تواند باعث سوء هاضمه و ترشح اسید می شود که می تواند منجر به عوارض جدی بعد از عمل شود.

نتیجه

نیازی نیست که بعد از جراحی اسلیو معده، بای پس معده، لپ باند یا سایر جراحی های کاهش وزن، قهوه را به طور کامل ترک کنید. قهوه برخی از فواید سلامتی مانند کاهش استرس را به همراه دارد. با این حال، بهتر است برای چند ماه از نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید تا بدن خود را تنظیم کند.

درمان هموروئید - درمان همورویید
جراح چاقی و متابولیک | فلوشیپ جراح لاپاراسکوپی تهران | جراح لاغریدکتر شهاب شهابی

انواع جراحی های چاقی

انواع جراحی های باریاتریک (چاقی)   اعمال جراحی چاقی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند: _ اعمال محدود کننده _ اعمال سوء جذبی _ اعمال ترکیبی(محدود کننده + سوء جذبی)   آیا من کاندید مناسبی برای اعمال جراحی چاقی محسوب می شوم؟   اعمال جر…
جراحی کاهش وزن مناسب چه کسانی است؟ | افراد کاندید جراحی لاغری | جراحی باریاتریک | اندیکاسیون جراحی چاقی | کاندید عمل جراحی لاغری | جراحی کوچک کردن معدهدکتر شهاب شهابی

معاینه، درمان و علائم فتق (هرنی)

روش های مختلف درمان فتق (هرنی) چیست؟ اگر فتق، درمان نشود، ممکن بخشی از روده شما در دیواره شکم به دام بیافتد. اگر قسمت گیر کرده روده شما جریان خون کافی دریافت نکند، این امر باعث می‌شود که بافت روده سیاه  یا پاره شود. لائم ايسکمی (کاهش خون رسانی) و کم خو…

انواع فتق های جدار شکم (هرنی شکمی)

فتق جدار شکمی ( هرنی شکمی ) چیست؟ فتق های جدار شکم  (به انگلیسی هرنی :Hernia) زمانی اتفاق می افتد که لایه های درونی عضله شکمی ضعیف شده ، منجر به تورم یا پارگی شود . همانطور که تیوپ از داخل به تایر آسیب دیده فشار می آورد ، لایه داخلی شکم هم به…

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

جراحی لاپاروسکوپی مناسب چه کسانی است؟ جراحی لاپاراسکوپی دو کاربرد دارد چرا که می تواند همزمان هم برای تشخیص بیماری و هم برای درمان بیماری شما به کار رود.امروزه اکثر اعمال جراحی شامل انواع جراحی های چاقی و متابولیک  ،جراحی کانسرهای (سرطان…
جراحی چاقی و باریاتریک ، درمان جراحی چاقی

مقدمه ای بر جراحی های چاقی (باریاتریک)

با افزایش افراد چاق در جوامع پیشرفته نیاز به درمان جراحی چاقی در اغلب جوامع نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است به طبع روش های کم خطر تر از قبیل رژیم ورزش و تغییرات رفتار ی وتغییرات شیوه زندگی  نسبت به اعمال جراحی در اولویت قرار دارند.طبق آ…
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *