شل شدن پوست و جراحی چاقی و ابدومینوپلاستی و پیکر تراشی

در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد شل شدن پوست و جراحی چاقی و راهکارهایی برای درمان مشکلاتی مثل شل شدن پوست بعد از جراحی ، همچنین درباره ابدومینوپلاستی و پیکر تراشی صحبت کرده است.

دکتر شهاب شهابی

شیوع چاقی، باعث افزایش جراحی چاقی در تهران شده است. همچنین جراحی چاقی، روشی مطمئن برای کاهش وزن موفقیت آمیز است. جراحی چاقی و کاهش وزن، بیماری های متعددی که ناشی از چاقی است را بهبود می بخشد. کاهش وزن بیشتر از 100 پوند، باعث می شود مقادیر قابل توجهی از پوست و بافت اضافی بیماران شل شود، که تنها با جراحی زیبایی قابل درمان است. در این مقاله به طور مختصر درباره راهکارهایی مثل کانتورینگ، برای درمان شل شدن پوست، را توضیح می دهیم.

نقش جراحی چاقی بر کاهش بیماری ها

جراحی چاقی، روشی موفقیت آمیز، برای جلوگیری از مرگ های زودرس و طیف وسیعی از بیماری های مرتبط با چاقی مانند فشار خون بالا، دیابت نوع دوم، بیماری های قلبی عروقی، اختلالات متابولیسم چربی، عوارض ریوی، بیماری کبد، آپنه انسدادی خواب و دژنراتیو می باشد.  مطالعات و متاآنالیزهای متعدد انجام شده، نشان می دهد که مؤثرترین درمان برای کاهش وزن طولانی مدت و همچنین بهبود یا رفع بیماری های متعدد ناشی از چاقی، جراحی چاقی است.

شل شدن پوست و راهکارهای درمان آن

بررسی های اخیر نشان داده است،  افراد می توانند با تغییر سبک زندگی ، از جمله رژیم غذایی سالم، داشتن یه برنامه ورزشی و یا به وسیله جراحی چاقی، وزن خود را کاهش دهند. این افراد بر اثر کاهش وزن، شاهد افتادگی قابل توجهی از چین های پوستی و شل شدن بیش از حد پوست خود می شوند. کسانی که مقادیر زیادی وزن، معمولاً 100 پوند یا بیشتر از دست داده‌اند، ابدومینوپلاستی و پیکر تراشی، راهکاری مناسب برای درمان مشکل آن ها است. بسیاری از بیمارانی که تحت عمل جراحی چاقی قرار می گیرند، پوست اضافی بعد از عمل مشکل بزرگی برای آن ها است. به همین منظور، جراحی ابدومینوپلاستی و پیکر تراشی راهکار و روشی جدید، برای رفع این مشکل می باشد.

شل شدن پوست و جراحی چاقی و ابدومینوپلاستی و پیکر تراشی

بیماران چاقی که با جراحی، به کاهش وزن دست یافتند، سال های زیادی  با چاقی و مشکلات مرتبط با سلامتشان دست و پنجه نرم کرده اند و همچنین با تبعیض هایی از طرف مردم مواجه بوده اند. آن ها مسئولیت سلامتی خود را بر عهده گرفتند و برای کاهش وزن، اقدامات چشمگیری مثل جراحی چاقی انجام دادند. علی رغم رنجی که برای کاهش وزن داشتند، پوست آویزان به عنوان یادآور سال های چاقی، برای آن ها همچنان باقی است. در واقع برای آن ها تا زمانی که چین‌های بزرگ پوست باقی می مانند، تغییر وزن آن ها هنوز مشخص نیست. افرادی که بعد از جراحی، وزن خود را کاهش می دهند، هنوز نیمی از وزن بدن آن ها کم نشده است و خود را چاق می نامند و این زمانی کامل می شود که پوست اضافی افراد تحت جراحی کانتورینگ قرار بگیرد. درنتیجه اعتماد به نفس بالایی را بدست می آورند، می توانند با فرزندان خود بازی کنند، قرار ملاقات های جدیدی را شروع می کنند، از آینده شغلی یا ارتقای شغلی بهتر لذت می برند و به عنوان یک فرد “عادی” زندگی می کنند.

شل شدن پوست و جراحی چاقی و ابدومینوپلاستی و پیکر تراشی

آیا بعد از جراحی چاقی به کانتورینگ بدن نیاز دارم؟

کانتورینگ بدن، یک جراحی پلاستیک است که پوست و چربی اضافی، برداشته می شود. همچنین این جراحی به بافت زیرین شکل می دهد. نکته مهم این است که وزن شما باید قبل از انجام جراحی کانتورینگ بدن، ثابت باشد. برای اکثر افراد، این اتفاق حدود دو سال پس از جراحی چاقی رخ می دهد.

مطالعات اخیر نشان داده است که مزایای کانتورینگ بدن، فراتر از زیبایی است. در واقع بهبود یافتن از نظر  عاطفی و روانی می تواند چشمگیرتر از بهبود یافتن فیزیکی باشد. تصور کنید 100 پوند وزن کم کرده اید، اما به دلیل پوست اضافی که وجود دارد احساس شل شدن بافت را دارید. خلاص شدن از شر آن پوست اضافی می تواند اعتماد به نفس و عزت نفس شما را بهبود بخشد. تحقیقات اخیر نشان داده است، بیمارانی که تحت عمل جراحی چاقی قرار می گیرند، در صورت انجام جراحی کانتورینگ بدن، نسبت به افرادی که کانتورینگ بدن را انجام نمی‌دهند، وزن کمتری به دست می‌آورند و کیفیت زندگی بهتری دارند.

 

همه افراد پس از جراحی چاقی به کانتورینگ بدن نیاز ندارند. این جراحی زمانی لازم است که فرد بعد از جراحی به سرعت وزن کم می کند، همچنین ممکن است سایر قسمت های بدن مانند پوست فرد کوچک نشود و چین هایی در پوست و شل شدن پوست را برای فرد ایجاد نماید. مشکلات مربوط به پوست اضافی  بعد از کاهش وزن عبارتند از:

  • مشکلات بهداشت فردی
  • بثورات یا زخم
  • مشکل پیدا کردن لباس مناسب

 

آیا کانتورینگ بدن همان عمل جراحی شکم (ابدومینوپلاستی) است؟

  • انواع مختلفی از جراحی کانتورینگ بدن وجود دارد که عبارتند از:
  • ابدومینوپلاستی: معمولا به عنوان عمل جراحی شکم شناخته می شود. این جراحی پوست اضافی شکم برداشته می شود.
  • ماستوپکسی: بیشتر به عنوان لیفت سینه شناخته می شود.
  • براکیوپلاستی:  که به آن لیفت بازو نیز گفته می شود. در این روش پوست اضافی زیر بغل شما را از بین می برد.
  • لیفت پایین بدن: برداشتن افتادگی پوست از شکم، باسن، کشاله ران و قسمت بیرونی ران ها.

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی یا «تامی تاک» یک عمل جراحی زیبایی است که برای سفت تر کردن شکم استفاده می‌شود. این جراحی شامل برداشتن پوست و چربی اضافی از وسط و پایین شکم به منظور سفت شدن عضله شکم است. این نوع جراحی معمولا توسط بیماران مبتلا به شل شدگی یا افتادگی بافت، پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد انجام می شود. ابدومینوپلاستی به روشی محبوب، برای کمک به بیماران برای برداشتن بافت اضافی شکم پس از کاهش وزن قابل توجه یا به عنوان یک روش کمکی تبدیل شده است.

جراحی ابدومینوپلاستی، دامنه متفاوتی دارد و اغلب به دسته هایی تقسیم می شود. با توجه به وسعت جراحی، ابدومینوپلاست کامل می تواند از 1 تا 5 ساعت طول بکشد. ابدومینوپلاستی جزئی (مینی تاک)  بین 1 تا 2 ساعت طول می کشد.

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی چیست؟

پیکر تراشی یا (Body contouring) چیست؟

پیکرتراشی یعنی خارج کردن چربی های زائد و اضافی از قسمت های  مختلف بدن است، که این امر منجر به کاهش وزن و لاغری موضعی می شود. گاهی بعد از خارج کردن چربی از این قسمت ها ممکن است همین چربی اضافی، به نواحی دیگری تزریق شود. عمل‌هایی که با نام پیکرتراشی معرفی می شوند، تهاجمی هستند. افراد برای انجام این عمل ها نیازی به بی حسی و بیهوشی ندارند. در واقع پیکرتراشی، بافت‌ پوست، چربی و سایر بافت های مرتبط را مورد تهاجم قرار می دهد. افراد برای انجام این عمل ها، نیازی به بی حسی و بیهوشی ندارند.

جمع بندی

بررسی های اخیر نشان داده جراحی چاقی، نقش بسیار مهمی در کاهش وزن دارد. افراد بعد از جراحی چاقی و کاهش وزن، دچار مشکلاتی مانند شل شدن پوست می شوند. به همین دلیل راهکارهایی مثل ابدومینوپلاستی و پیکرتراشی، نقش به سزایی در درمان این مشکل برای افرادی که وزن زیادی را از دست داده اند، ایفا می کند.

درمان هموروئید - درمان همورویید
جراح چاقی و متابولیک | فلوشیپ جراح لاپاراسکوپی تهران | جراح لاغریدکتر شهاب شهابی

انواع جراحی های چاقی

انواع جراحی های باریاتریک (چاقی)   اعمال جراحی چاقی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند: _ اعمال محدود کننده _ اعمال سوء جذبی _ اعمال ترکیبی(محدود کننده + سوء جذبی)   آیا من کاندید مناسبی برای اعمال جراحی چاقی محسوب می شوم؟   اعمال جر…
جراحی کاهش وزن مناسب چه کسانی است؟ | افراد کاندید جراحی لاغری | جراحی باریاتریک | اندیکاسیون جراحی چاقی | کاندید عمل جراحی لاغری | جراحی کوچک کردن معدهدکتر شهاب شهابی

معاینه، درمان و علائم فتق (هرنی)

روش های مختلف درمان فتق (هرنی) چیست؟ اگر فتق، درمان نشود، ممکن بخشی از روده شما در دیواره شکم به دام بیافتد. اگر قسمت گیر کرده روده شما جریان خون کافی دریافت نکند، این امر باعث می‌شود که بافت روده سیاه  یا پاره شود. لائم ايسکمی (کاهش خون رسانی) و کم خو…

انواع فتق های جدار شکم (هرنی شکمی)

فتق جدار شکمی ( هرنی شکمی ) چیست؟ فتق های جدار شکم  (به انگلیسی هرنی :Hernia) زمانی اتفاق می افتد که لایه های درونی عضله شکمی ضعیف شده ، منجر به تورم یا پارگی شود . همانطور که تیوپ از داخل به تایر آسیب دیده فشار می آورد ، لایه داخلی شکم هم به…

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

جراحی لاپاروسکوپی مناسب چه کسانی است؟ جراحی لاپاراسکوپی دو کاربرد دارد چرا که می تواند همزمان هم برای تشخیص بیماری و هم برای درمان بیماری شما به کار رود.امروزه اکثر اعمال جراحی شامل انواع جراحی های چاقی و متابولیک  ،جراحی کانسرهای (سرطان…
جراحی چاقی و باریاتریک ، درمان جراحی چاقی

مقدمه ای بر جراحی های چاقی (باریاتریک)

با افزایش افراد چاق در جوامع پیشرفته نیاز به درمان جراحی چاقی در اغلب جوامع نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است به طبع روش های کم خطر تر از قبیل رژیم ورزش و تغییرات رفتار ی وتغییرات شیوه زندگی  نسبت به اعمال جراحی در اولویت قرار دارند.طبق آ…
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *