بادگلو بعد از اسلیو معده

در این نوشته دکتر شهاب شهابی درباره باد گلو بعد از اسلیو معده و راه های مدیریت و درمان باد گلو بعد از اسلیو معده و ایا این باد گلو بعد از اسلیو معده طبیعی است، صحبت می کند.

دکتر شهاب شهابی

بسیاری از بیماران اغلب با افزایش بادگلو پس از جراحی اسلیو معده مواجه می شوند. در این مقاله درباره باد گلو بعد از اسلیو معده و راه های مدیریت آن و ایا این باد گلو بعد ازاسلیو معده طبیعی است، صحبت می کنیم.

باد گلو چیست؟

بادگلو یک مکانیسم فیزیولوژیکی طبیعی در بدن است که به رها شدن و آزاد شدن هوای بلعیده شده در معده کمک می کند. در طول هر بلع، مقدار کمی هوا وارد بدن می شود.
جمع شدن این مقدار از هوا در معده سبب کشیده شدن قسمت بالایی معده می شود و همین امر منجر به شل شدن دریچه مری و در نهایت خارج شدن این هوای محبوس شده می شود. این بادگلو در زمان عادی نیز اتفاق می افتد ولی باد گلو بعد از اسلیو معده ممکن است افزایش یابد.

باد گلو چیست؟

علت باد گلو بعد از اسلیو معده

اسلیو معده منجر به کاهش ظرفیت معده می شود که منجر به کاهش حجم وعده های غذایی و احساس سیری زودتر می شود. در حدود 6 ماه اول، در حالی که معده در حال بهبود است و با اندازه جدید خود سازگار می شود، سفت تر و کمتر قابل انبساط است. در نتیجه بسیاری از بیماران پس از جراحی چاقی متوجه افزایش بادگلو می شوند. این موضوع می تواند همراه با سوزش سر دل ناشی از ریفلاکس اسید باشد. این در 6 ماه اول بیشتر قابل توجه است و با گذشت زمان معده نرم تر و انعطاف پذیرتر می شود.
پس از جراحی فضای کمتری در معده خود دارید. وقتی هوا در طول وعده های غذایی بلعیده می شود، معده باید از شر آن خلاص شود تا فضا برای خوردن غذا ایجاد شود. در حالی که معده در حال بهبود است و با اندازه جدید خود سازگار می شود، بیماران گازهای بیشتری را در معده خود تجربه می کنند و در نتیجه باعث ایجاد باد گلو  بعد از اسلیو معده می شود.
این باید با گذشت زمان و با تنظیم و بهبود معده بهبود یابد. همین امر در مورد ایجاد سکسکه بعد از اسلیو معده نیز صدق می کند.

راهکارهایی برای درمان باد گلو بعد از اسلیو معده

برای درمان باد گلو بعد از اسلیو معده راهکار هایی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • هنگام غذا خوردن آب ننوشید و نوشیدن را تا 30 دقیقه بعد از غذا به تعویق بیندازید.
  • در طول وعده های غذایی خود صحبت نکنید. هنگام صحبت و خوردن همزمان هوای بیشتری وارد معده شما می شود. .
  • چای نعناع را امتحان کنید. بسیاری از بیماران آن را برای نفخ و گاز روده مفید می دانند، اما ممکن است به باد گلو نیز کمک کند.
  • نوشابه گازدار نخورید.
  • از آدامس استفاده نکنید.
  • محدود کردن غذاهای پرچرب
  • جویدن کامل غذا
  • عدم استفاده از نی در نوشیدن مایعات

آیا بادگلو بعد از اسلیو معده طبیعی است؟

در حالی که اسلیو معده یک جراحی کاهش وزن موثر است، بسیاری از بیماران با افزایش باد گلو بعد از عمل اسلیو معده مواجه می شوند. این بادگلو یک واکنش طبیعی بدن می باشد که نقش خارج کردن هوای بلعیده شده در معده را دارد. بیمارانی که بادگلو بیشتری را تجربه می کنند ممکن است احساس کنند که باد در شکم خود دارند که می تواند باعث احساس بادگلو شود.
باد گلو بیش از حد ممکن است پس از جراحی اسلیو معده اتفاق بیفتد، اما کاملا طبیعی است و ظرف چند روز از بین خواهد رفت. خوشبختانه، اثرات جراحی اسلیو معده نسبتاً خفیف است و با تغییر سبک زندگی و داروها می توان آن را به حداقل رساند.

آیا بادگلو بعد از جراحی اسلیو معده طبیعی است؟

آیا باد گلو از عوارض جراحی اسلیو معده است؟

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که جراحی اسلیو معده یا بای پس منجر به تعدادی تنظیمات در دستگاه گوارش شما می شود. تغییرات مختلفی در رابطه با هورمون ها و نحوه هضم غذا توسط بدن شما دیده می شود. این تغییرات می تواند منجر به برخی عوارض جانبی در طول بهبودی بدن شما از جراحی شود. باد گلو نیز یکی از عوارضی است که ممکن است بعد از جراحی اسلیو معده رخ دهد در حالی که این امر طبیعی است و شما باید بدانید چرا بدن شما به این شکل واکنش نشان می دهد و چگونه آن را مدیریت کنید. نکات ما را دنبال کنید تا بتوانید پس از جراحی تا حد امکان راحت باشید.

ارتباط بین بیماری ریفلاکس معده و باد گلو

افزایش باد گلو همچنین می تواند با بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) مرتبط باشد. بسیاری از افرادی که از چاقی رنج می برند، با این بیماری رنج نیز مواجه هستند. این زمانی است که اسید معده از طریق مری وارد دهان می شود.

افراد مبتلا به  رفلاکس معده یا GERD تمایل دارند برای پاک کردن اسید از مری، بیشتر ببلعند. این می تواند منجر به افزایش بلع هوایی شود که در معده تجمع می یابد و باعث باد گلو می شود.

کاهش باد گلو و تغییر سبک غدا خوردن

جراحی چاقی نیاز به تعدادی تغییر در سبک زندگی و انتخاب های رژیم غذایی شما دارد. همانطور که گفته شد، گاهی اوقات افراد هنگام غذا خوردن برای خوردن یا صحبت کردن عجله می کنند. اگر آگاهانه و با سرعت خوب غذا نمی خورید، به احتمال زیاد هنگام غذا خوردن هوای زیادی می بلعید که باعث باد گلو شما می شود.

معده شما به دنبال جراحی اسلیو معده یا بای پس معده تحت فشار زیادی قرار می گیرد. ظرفیت آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. با این درک، باید فضای باقی مانده در معده خود را برای غذای واقعی و نه هوای اضافی ذخیره کنید. هنگام خوردن وعده های غذایی مراقب باشید. وقت بگذارید و بجوید تا غذا خمیری شود. و این امر موجب کاهش بادگلو بعد از اسلیو معده می شود.

نتیجه گیری

اگر باد گلو به طور مداوم اتفاق بیفتد، به خصوص پس از جراحی اسلیو معده یا بای پس، می تواند برای بیماران نگران کننده باشد. اگر شما فردی هستید که پس از جراحی اسلیو معده افزایش باد گلو را تجربه کرده اید، بدانید که این غیرعادی نیست و شما تنها نیستید.
با تغییرات ایجاد شده در معده پس از جراحی اسلیو معده، فشار بیشتری در معده وجود دارد. افزایش بروز باد گلو پس از اسلیو معده بر اثر همین افزایش فشار است. به طور کلی باد گلو بعد از اسلیو معده امری طبیعی است.

درمان هموروئید - درمان همورویید
جراح چاقی و متابولیک | فلوشیپ جراح لاپاراسکوپی تهران | جراح لاغریدکتر شهاب شهابی

انواع جراحی های چاقی

انواع جراحی های باریاتریک (چاقی)   اعمال جراحی چاقی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند: _ اعمال محدود کننده _ اعمال سوء جذبی _ اعمال ترکیبی(محدود کننده + سوء جذبی)   آیا من کاندید مناسبی برای اعمال جراحی چاقی محسوب می شوم؟   اعمال جر…
جراحی کاهش وزن مناسب چه کسانی است؟ | افراد کاندید جراحی لاغری | جراحی باریاتریک | اندیکاسیون جراحی چاقی | کاندید عمل جراحی لاغری | جراحی کوچک کردن معدهدکتر شهاب شهابی

معاینه، درمان و علائم فتق (هرنی)

روش های مختلف درمان فتق (هرنی) چیست؟ اگر فتق، درمان نشود، ممکن بخشی از روده شما در دیواره شکم به دام بیافتد. اگر قسمت گیر کرده روده شما جریان خون کافی دریافت نکند، این امر باعث می‌شود که بافت روده سیاه  یا پاره شود. لائم ايسکمی (کاهش خون رسانی) و کم خو…

انواع فتق های جدار شکم (هرنی شکمی)

فتق جدار شکمی ( هرنی شکمی ) چیست؟ فتق های جدار شکم  (به انگلیسی هرنی :Hernia) زمانی اتفاق می افتد که لایه های درونی عضله شکمی ضعیف شده ، منجر به تورم یا پارگی شود . همانطور که تیوپ از داخل به تایر آسیب دیده فشار می آورد ، لایه داخلی شکم هم به…

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

جراحی لاپاروسکوپی مناسب چه کسانی است؟ جراحی لاپاراسکوپی دو کاربرد دارد چرا که می تواند همزمان هم برای تشخیص بیماری و هم برای درمان بیماری شما به کار رود.امروزه اکثر اعمال جراحی شامل انواع جراحی های چاقی و متابولیک  ،جراحی کانسرهای (سرطان…
جراحی چاقی و باریاتریک ، درمان جراحی چاقی

مقدمه ای بر جراحی های چاقی (باریاتریک)

با افزایش افراد چاق در جوامع پیشرفته نیاز به درمان جراحی چاقی در اغلب جوامع نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است به طبع روش های کم خطر تر از قبیل رژیم ورزش و تغییرات رفتار ی وتغییرات شیوه زندگی  نسبت به اعمال جراحی در اولویت قرار دارند.طبق آ…
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *