جراحی تخلیه چربی یا لیپوساکشن

در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد درباره جراحی تخلیه چربی یا لیپوساکشن که برای کاهش وزن در بعضی قسمت های مختلف بدن توضیح می دهد، همچنین درباره تفاوت بین جراحی چاقی و لیپوساکشن و چه کسانی می توانند لیپوساکشن را انجام دهند، صحبت می کند.

دکتر شهاب شهابی

لیپوساکشن یک عمل جراحی است که برای از بین بردن رسوبات چربی پایدار متمرکز در قسمت‌های خاصی از بدن (شکم، ران، باسن، کمر، استخوان ران، زانو، مچ پا، سینه، پنجه، بازو) انجام می‌شود که از طریق رژیم غذایی از بین نمی‌روند.

با استفاده از کانول های نازک یا انژکتورهای مخصوص ورزش کنید و در نتیجه بدن را شکل می دهد و خطوط زیبایی بیشتری به دست می آورد. در این روش، چربی از قسمت هایی که در آن رسوبات چربی بیشتری در مقایسه با سایر نقاط بدن وجود دارد، برداشته می شود تا شکل بدن متناسب تری ایجاد شود. این روش را می توان به ویژه در نواحی مانند شکم، ران ها، باسن، زانو، پهلو، ناحیه پشت، مچ پا، بازوها و گردن اعمال کرد.

مراحل انجام لیپوساکشن چیست؟

روش لیپوساکشن را می توان با استفاده از انژکتورهای بزرگ یا دستگاه وکیوم انجام داد. در هر دو مورد از کانول هایی با قطرهای 2، 3 یا 4 میلی متر بر اساس محل بدن استفاده می شود.

از دهه 1970، لیپوساکشن در جراحی پلاستیک مورد استفاده قرار گرفت. در سال های قبل از کانول هایی با قطر بیشتر استفاده می شد. در سال‌های اخیر، مهم‌ترین پیشرفت، استفاده از تکنیکی به نام «تکنیک مرطوب» و لوله‌های با قطر کمتر است. بی حس کننده های موضعی و سرم های حاوی داروهای کاهش دهنده خونریزی (آدرنالین) به محل هایی که چربی باید از آن ساکشن شود، تزریق می شود. به این ترتیب رسوبات چربی به راحتی و بدون خونریزی از این محل ها ساکشن می شوند. استفاده از کانول‌های با قطر کوچک خطر بی‌نظمی‌هایی را که ممکن است بعد از جراحی ایجاد شود به حداقل می‌رساند.

لیپوساکشن برای چه کسانی مناسب می باشد؟

لیپوساکشن روشی برای کاهش وزن نیست. برای افراد دارای اضافه وزن با شاخص توده بدنی 30 یا بالاتر نمی توان آن را انجام داد. در حالت ایده‌آل، این روش برای افرادی انجام می‌شود که وزن طبیعی دارند یا کمی بالاتر از وزن طبیعی هستند، اما در مقایسه با سایر قسمت‌های بدن، رسوبات چربی بیشتری در قسمت‌های خاصی از بدن خود دارند.

تجمع چربی بیشتر در نواحی ران، باسن، استخوان ران (بالای ساق پا)، شکم و ناحیه کمر به ویژه در زنان دیده می شود. این روش برای کم کردن چربی در این نواحی به منظور متعادل کردن تناسب آنها با سایر نقاط استفاده می شود.

لیپوساکشن برای چه کسانی مناسب می باشد؟

عوارض لیپوساکشن چیست؟

مهمترین عارضه عمل لیپوساکشن، بروز ندولاسیون و برخی نقاط فرورفته در محل برداشت چربی است. مکش چربی بیش از حد از محل برداشت چربی یا مکش نامنظم چربی ممکن است منجر به چنین وضعیتی شود، در حالی که این نتیجه ممکن است در افرادی که خاصیت ارتجاعی پوست ضعیفی دارند نیز رخ دهد.

لیپوساکشن ممکن است ناهنجاری های پوستی مانند سلولیت را کاهش دهد، اما باید دانست که به طور کامل آنها را از بین نمی برد. نتایج زیبایی بهتری در بیماران جوان با خاصیت ارتجاعی پوست خوب به دست می آید. از آنجایی که تعداد سلول‌های چربی در محل لیپوساکشن کاهش می‌یابد، چربی در این محل‌ها متمرکز نمی‌شود که فرد بعداً وزن اضافه می‌کند. با این حال، همچنان مهم است که بیمار از رژیم غذایی بعد از عمل پیروی کند.
افرادی که تحت لیپوساکشن قرار می‌گیرند معمولاً وزن بدن ثابتی دارند اما مایلند رسوبات نامطلوب چربی بدن را در قسمت‌های خاصی از بدن حذف کنند.

زیبایی با انجام لیپوساکشن

لیپوساکشن یک روش کلی برای کاهش وزن نیست. در واقع روشی برای درمان چاقی نیست.

این روش سلولیت، گودی، یا علائم کشش را از بین نمی برد. هدف زیبایی شناختی است. مناسب کسانی است که می خواهند کانتور بدن خود را تغییر داده و بهبود بخشند.

لیپوساکشن روشی است که فرم بدن را با از بین بردن چربی تغییر می دهد، با این حال، اگر بیمار پس از عمل رژیم غذایی سالمی را دنبال نکند، این خطر وجود دارد که سلول های چربی باقی مانده بزرگتر شوند.

لیپوساکشن عمدتاً برای بهبود ظاهر استفاده می شود، نه اینکه فوایدی برای سلامت جسمانی داشته باشد. اکثر مردم احتمالاً با اتخاذ یک سبک زندگی سالم، با رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و برنامه خواب سالم به نتایج مشابه یا بهتری دست خواهند یافت.

لیپوساکشن معمولاً تنها در صورتی توصیه می شود که با تغییر سبک زندگی و  ورزش به نتایج دلخواه نرسیده باشد.  هنگامی که یک فرد وزن اضافه می کند، اندازه و حجم هر سلول چربی افزایش می یابد. لیپوساکشن باعث کاهش تعداد سلول های چربی در نواحی جدا شده می شود.

تفاوت بین جراحی چاقی و لیپوساکشن

جراحی چاقی و لیپوساکشن هر دو جراحی هایی کاهش جربی بدن هستند که  نقش خلاص شدن از وزن اضافی بدن را بر عهده دارد. با این حال، هر یک از آنها یک نوع جراحی بسیار متفاوت است. لیپوساکشن که با نام های لیپوپلاستی و کانتورینگ بدن گفته می شود، نوعی جراحی زیبایی است. برای بیمارانی که نیاز به کاهش رسوب چربی بدن هستند در نظر گرفته شده است و ممکن است در قسمت های مختلف بدن مثل شکم یا تنه، ران، باسن، بازوها، باسن و گردن و زیر چانه انجام شود.

در مقابل، جراحی چاقی یک درمان دارویی برای چاقی است. انواع مختلفی از جراحی چاقی وجود دارد، اما همه آنها یک چیز مشترک دارند: آنها اندازه معده را با محدود کردن ظرفیت آن یا خارج کردن قسمت بزرگی از آن کاهش می دهند.

لیپوساکشن همچنین می تواند یک روش اصولی پس از جراحی چاقی برای از بین بردن پوست اضافی یا مشکلات زیبایی باشد.

افراد واجد شرایط برای جراحی چاقی و لیپوساکشن

جراحی چاقی و لیپوساکشن برای بیماران  با توجه به شرایطی که دارند، بسیار متفاوتی انجام می شود.

لیپوساکشن برای افرادی مناسب می باشد که ممکن است کمی اضافه وزن داشته باشند یا در بعضی قسمت های مختلف بدن خود رسوبات چربی انباشته داشته باشند. به عنوان یک روش مستقل، بیشتر لیپوساکشن ها در بیمارانی انجام می شود که شاخص توده بدنی (BMI) زیر 29 دارند. آنها همچنین باید بسیار سالم، با سیستم ایمنی قوی و بدون هیچ گونه بیماری دیابت و یا هیچ مشکلی در گردش خون باشند.

جراحی چاقی، درمان چاقی است. به این ترتیب، کاندیدای مناسب برای جراحی چاقی باید دارای BMI بالاتر از 40 است. بیمارانی که BMI بالاتر از 35 دارند نیز ممکن است از بیماری هایی مانند دیابت نوع 2، بیماری کبد چرب، فشار خون بالا یا بیماری قلبی رنج می برند.

افراد می توانند با انجام جراحی چاقی در تهران، به وزن ایده ال خود دست یابند و برای از بین بردن پوست اضافی یا مشکلات زیبایی، لیپوساکشن را به عنوان جراحی زیبایی انتخاب کنند.

درمان هموروئید - درمان همورویید
جراح چاقی و متابولیک | فلوشیپ جراح لاپاراسکوپی تهران | جراح لاغریدکتر شهاب شهابی

انواع جراحی های چاقی

/
انواع جراحی های باریاتریک (چاقی)   اعمال جراحی چاقی به سه دسته ی کلی تق…
جراحی کاهش وزن مناسب چه کسانی است؟ | افراد کاندید جراحی لاغری | جراحی باریاتریک | اندیکاسیون جراحی چاقی | کاندید عمل جراحی لاغری | جراحی کوچک کردن معدهدکتر شهاب شهابی

معاینه، درمان و علائم فتق (هرنی)

/
روش های مختلف درمان فتق (هرنی) چیست؟ اگر فتق، درمان نشود، ممکن بخشی از …

انواع فتق های جدار شکم (هرنی شکمی)

/
فتق جدار شکمی ( هرنی شکمی ) چیست؟ فتق های جدار شکم  (به انگلیسی …

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

/
جراحی لاپاروسکوپی مناسب چه کسانی است؟ جراحی لاپاراسکوپی…
جراحی چاقی و باریاتریک ، درمان جراحی چاقی

مقدمه ای بر جراحی های چاقی (باریاتریک)

/
با افزایش افراد چاق در جوامع پیشرفته نیاز به درمان جراحی چاقی در ا…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *