خانم های چه مدت بعد از جراحی چاقی می توانند، باردار شوند؟

در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد بهترین زمان بارداری بعد از جراحی چاقی و تاثیر چاقی خانم ها در بروز بیماری های مثل دیابت در بارداری ، همچنینی درباره خانم های چه مدت بعد از جراحی چاقی می توانند، باردار شوند؟ صحبت می کنند.

دکتر شهاب شهابی

جراحی چاقی زمانی که ورزش و رژیم دیگر کارساز نیستند، به راه حل نهایی و موثرترین درمان برای چاقی تبدیل شده است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، محبوبیت آن هر روز در حال افزایش است، به ویژه در میان خانم ها که با مشکل اضافه وزن و چاقی مواجه هستند.
سه مشکل اصلی که خانم های دچار اضافه وزن معمولا در دوران بارداری با ان مواجه هستند شامل: دیابت بارداری، فشار خون و تولد نوزاد با وزن بالا می باشد.
بنابراین، اکثر جراحی چاقی در حال حاضر بر روی زنان در سن باروری که می خواهند این مشکلات را از بین ببرند و باردار شوند، انجام می شود. با این حال، هنوز یک سوال وجود دارد که خانم ها چه مدت بعد از جراحی چاقی می توانند، باردار شوند. ما در این مقاله درباره بهترین زمان بارداری بعد جراحی چاقی و بارداری قبل و بعد جراحی چاقی صحبت می کنیم.

بارداری قبل و بعد از جراحی چاقی

چاقی مشکلات جسمی زیادی را برای زنان ایجاد می‌کند، از جمله مشکلاتی که بر سیستم تولید مثل آنها تأثیر می‌گذارد، که بیشتر آن‌ها پس از جراحی چاقی و رسیدن به وزن مناسب قابل حل است و در نتیجه وضعیت کلی جسمانی بهتری را رقم می‌زند.
عمل جراحی چاقی روشی است که فرد با رشد قابل توجهی در تخمک گذاری منظم خود مواجه می شوند. حتی اگر زنان با BMI بالاتر در معرض خطر ناباروری یا سقط جنین هستند، جراحی چاقی نیز می تواند نگرانی هایی ان ها را نیز حل کند.
خبر خوب این است که درست مانند چاقی که درمان نهایی آن جراحی چاقی است، تمام مشکلاتی که ممکن است خانم ها در دوران بارداری بعد از این جراحی ها با آن مواجه شوند قابل حل است.

بهترین زمان برای باردار شدن بعد از جراحی چاقی

بهترین زمان برای باردار شدن بعد از جراحی چاقی

اکثر پزشکان توصیه می کنند بارداری را حداقل تا 12 ماه پس از جراحی چاقی به تعویق بیندازید. دلیل اصلی این توصیه این است که چاقی با افزایش عوارض بارداری مانند دیابت بارداری و پره اکلامپسی همراه است. این مشکلات به محض انجام جراحی ناپدید نمی شوند و به احتمال زیاد بین 12 تا 18 ماه پس از جراحی چاقی درمان می شوند.
منطق دیگر پشت این ایده این است که بعد از جراحی چاقی، شما شروع به کاهش وزن خواهید کرد. بنابراین، بهتر است صبر کنید تا BMI شما تثبیت شود و سپس می توانید با خیالی آسوده برای بارداری آماده شوید. با این حال، از آنجایی که هنوز چند بارداری موفق بلافاصله پس از جراحی کاهش وزن وجود دارد، برخی از کارشناسان معتقدند زمان خاصی وجود ندارد، فقط کافی است این کار را انجام دهید.

پیشگیری از بارداری توصیه شده برای زنان باردار پس از جراحی چاقی

برای پیشگیری کافی از بارداری، بدن شما به مقدار مشخصی هورمون نیاز دارد. مصرف قرص روشی محبوب در بین خانم‌ها است، اما نمی‌توانند هورمون لازم را به شما بدهند و این چیزی نیست که بتوانید روی آن تمرکز کنید. بنابراین پیشنهاد می‌شود از روش‌های بازدارنده استفاده کنید. اگر خودتان مایل به ایجاد تغییراتی در بدن خود هستید تا از بارداری قبل از زمان برنامه ریزی شده خود جلوگیری کنید، می توانید روش های کنترل شده توسط زنان را امتحان کنید.

دستورالعمل های تغذیه ای برای بارداری پس از جراحی چاقی

مقدار تغذیه ای که بدن شما ارائه می کند مطمئناً قبل و بعد از جراحی کاهش وزن متفاوت است. در حال حاضر ممکن است عادت داشته باشید که هر روز ویتامین ها و مکمل های معدنی مصرف کنید تا قدرت خود را به دلیل غذا خوردن کمتر از قبل از جراحی کاهش وزن از دست ندهید.

متن

درمان هموروئید - درمان همورویید
جراح چاقی و متابولیک | فلوشیپ جراح لاپاراسکوپی تهران | جراح لاغریدکتر شهاب شهابی

انواع جراحی های چاقی

انواع جراحی های باریاتریک (چاقی)   اعمال جراحی چاقی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند: _ اعمال محدود کننده _ اعمال سوء جذبی _ اعمال ترکیبی(محدود کننده + سوء جذبی)   آیا من کاندید مناسبی برای اعمال جراحی چاقی محسوب می شوم؟   اعمال جر…
جراحی کاهش وزن مناسب چه کسانی است؟ | افراد کاندید جراحی لاغری | جراحی باریاتریک | اندیکاسیون جراحی چاقی | کاندید عمل جراحی لاغری | جراحی کوچک کردن معدهدکتر شهاب شهابی

معاینه، درمان و علائم فتق (هرنی)

روش های مختلف درمان فتق (هرنی) چیست؟ اگر فتق، درمان نشود، ممکن بخشی از روده شما در دیواره شکم به دام بیافتد. اگر قسمت گیر کرده روده شما جریان خون کافی دریافت نکند، این امر باعث می‌شود که بافت روده سیاه  یا پاره شود. لائم ايسکمی (کاهش خون رسانی) و کم خو…

انواع فتق های جدار شکم (هرنی شکمی)

فتق جدار شکمی ( هرنی شکمی ) چیست؟ فتق های جدار شکم  (به انگلیسی هرنی :Hernia) زمانی اتفاق می افتد که لایه های درونی عضله شکمی ضعیف شده ، منجر به تورم یا پارگی شود . همانطور که تیوپ از داخل به تایر آسیب دیده فشار می آورد ، لایه داخلی شکم هم به…

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

جراحی لاپاروسکوپی مناسب چه کسانی است؟ جراحی لاپاراسکوپی دو کاربرد دارد چرا که می تواند همزمان هم برای تشخیص بیماری و هم برای درمان بیماری شما به کار رود.امروزه اکثر اعمال جراحی شامل انواع جراحی های چاقی و متابولیک  ،جراحی کانسرهای (سرطان…
جراحی چاقی و باریاتریک ، درمان جراحی چاقی

مقدمه ای بر جراحی های چاقی (باریاتریک)

با افزایش افراد چاق در جوامع پیشرفته نیاز به درمان جراحی چاقی در اغلب جوامع نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است به طبع روش های کم خطر تر از قبیل رژیم ورزش و تغییرات رفتار ی وتغییرات شیوه زندگی  نسبت به اعمال جراحی در اولویت قرار دارند.طبق آ…
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *