دوره نقاهت اسلیو معده چقدر است؟

در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد دوره نقاهت و ریکاوری بعد از جراحی اسلیو معده، میزان زمان بهبودی و برگشتن به حالت عادی بعد از جراحی چاقی صحبت می کند.

دکتر شهاب شهابی

دوره نقاهت اسلیو معده یک نکته کلیدی برای کسانی است که قصد انجام روش کاهش وزن را دارند. یکی از رایج‌ترین، مؤثرترین و قابل اعتمادترین جراحی‌ چاقی که برای داوطلبان در جهان وجود دارد، جراحی اسلیو معده است که یک چرخش نسبتاً سریع و دوره بهبودی سریع را ارائه می‌دهد.

اگر قصد انجام اسلیو معده توسط جراح چاقی را دارید، کاملا طبیعی است که بخواهید بدانید پس از جراحی اسلیو معده چه انتظاری دارید.

اثربخشی و موفقیت طولانی مدت جراحی اسلیو معده کاملاً به عواقب بعد از عمل بستگی دارد. این مقاله جزئیات دوره بهبود اسلیو معده شما را از عواقب بلافاصله پس از عمل تا زمان بهبودی طولانی‌مدت شرح می‌دهد.

زمان نقاهت اسلیو معده

تخمین زمان بهبود اسلیو معده به طور معمول تا 2-3 هفته است. با این حال، تجربه هر بیمار پس از عمل متفاوت است. دوره بهبودی که می توانید بعد از اسلیو معده انتظار داشته باشید به بدن، سبک زندگی، عوارض حین یا بعد از جراحی چاقی و هر گونه استعداد ابتلا به بیماری بستگی دارد.

از آنجایی که ما جراحی اسلیو معده را به روش لاپاراسکوپی انجام می دهیم، این روش کم تهاجمی است. زمان بهبودی جراحی اسلیو معده لاپاراسکوپی به طور قابل توجهی کوتاهتر از جراحی کاهش وزن شکمی است.

زمان نقاهت اسلیو معده

زمان ریکاوری اسلیو معده چگونه است؟

زمان ریکاوری و نقاهت اسلیو معده به چند دوره بخش بندی می شود.

بلافاصله پس از جراحی چاقی

اسلیو معده به طور معمول به روش لاپاراسکوپی انجام می شود و تنها 1-2 ساعت طول می کشد تا تحت بیهوشی عمومی کامل شود. هنگامی که پس از جراحی چاقی از خواب بیدار می شوید، در بیمارستان خواهید بود، یا در اتاق ریکاوری یا در تخت بیمارستان اختصاص داده شده خود برای یک روز.

از آنجایی که برش های ایجاد شده در حین جراحی فقط کوچک هستند، احساس ناراحتی خواهید کرد، اما به زودی می توانید با کمی حمایت راه بروید. پیاده روی و حرکت در اطراف بعد از جراحی بسیار مهم است . در طول فرآیند بهبود فوری اسلیو معده، در این دوره تحت نظارت دائمی خواهید بود و فشار خون، نبض، تنفس و علائم حیاتی عمومی خود را کنترل خواهید کرد.

24 ساعت بعد از جراحی اسلیو معده

پس از عمل، درد و ناراحتی عمومی در شکم را احساس خواهید کرد. بیهوشی از بین خواهد رفت و احتمالاً کمی بیشتر در حال حرکت خواهید بود. از آنجایی که جراحی اسلیو معده مقدار غذایی که معده شما می تواند در خود نگه دارد محدود می کند. برش های روی شکم شما ممکن است حساس یا دردناک باشد و شما قادر به بلند کردن اجسام سنگین یا انجام حرکاتی که عضلات شکم را تحت فشار قرار می دهد نخواهید بود.

روز بعد از جراحی اسلیو معده، پزشک بهترین راه برای مقابله با بهبودی از خانه را برای چند هفته آینده پس از ترخیص صحبت خواهد کرد. جراحی اسلیو معده لاپاراسکوپی به این معنی است که شما توانایی راه رفتن، حرکت آزادانه و نوشیدن مایعات را به تنهایی خواهید داشت. اکثر بیماران اسلیو گاسترکتومی به طور کلی می توانند پس از 1-2 روز استراحت از بیمارستان خارج شوند.

2 هفته پس از جراحی

با گذشت دو هفته از دوره نقاهت آستین معده، احساس کمی طبیعی‌تر خواهید داشت. ممکن است معده شما هنوز کمی متورم و دردناک باشد، اما باید بتوانید فعالیت های عادی روزانه (به غیر از بلند کردن اجسام سنگین و ورزش های شدید) را انجام دهید.

زمان بهبودی دو هفته ای اسلیو معده اغلب زمانی است که افراد احساس می کنند آماده بازگشت به سر کار هستند. با این حال، بسیاری نیز متوجه می شوند که در این مرحله هنوز آنقدر خسته هستند که نمی توانند به شغل خود بازگردند. همانطور که بدن شما با رژیم های غذایی و سبک زندگی جدید سازگار می شود، ضروری است که صبور باشید و بر اساس توانایی هایی که در آن مرحله دارید تصمیم بگیرید.

با توجه به رژیم غذایی در طول ریکاوری اسلیو معده، بسیار مهم است که به توصیه‌های جراح خود پایبند باشید تا سیستم گوارشی سالمی داشته باشید. برای چند هفته اول، شما در رژیم غذایی مایعات سخت خواهید بود. در هفته دوم، ممکن است بتوانید مایعات غلیظ یا غذاهای نرم را به آرامی معرفی کنید. ممکن است در این مرحله گرسنگی را تجربه کنید یا نداشته باشید.

چه مدت طول می کشد تا معده بعد از آستین معده بهبود یابد؟

پس از عمل اسلیو معده، برش های بیرونی شما فقط چند هفته طول می کشد تا بهبود یابد. در عرض سه هفته، شما باید کمتر احساس خستگی کنید و می‌توانید روال نسبتاً عادی خود را ادامه دهید. با این حال، معده شما حدود 6 تا 8 هفته پس از جراحی اسلیو معده تحت یک فرآیند بهبودی قرار خواهد گرفت. با این حال، زمان بهبودی جراحی اسلیو معده لاپاراسکوپی ممکن است نسبتاً سریع باشد.

بعد از اسلیو معده چه مدت در بیمارستان بستری هستید؟

روش اسلیو گاسترکتومی یک جراحی چاقی نسبتا سریع است و تنها در چند ساعت تکمیل خواهد شد. اکثر بیماران اسلیو معده ما بعد از 2 تا 3 روز پس از عمل ترخیص می شوند. بلافاصله پس از جراحی اسلیو معده، بیماران به دقت تحت نظر خواهند بود تا از عدم وجود عوارض پس از عمل اطمینان حاصل شود.

آیا بعد از آستین معده می توانید معده شما به حالت عادی برگردد؟

از آنجایی که معده شما پس از جراحی اسلیو معده به میزان قابل توجهی کوچکتر می شود، معمولاً فقط می تواند مقدار کمی غذا را قبل از احساس سیری نگه دارد. با این حال، اگر بیمار به طور مداوم در طول دوره نقاهت اسلیو معده بیش از حد غذا بخورد و آستین معده را بکشد، ممکن است معده به مرور زمان کشیده شود.

عضله معده به گونه ای طراحی شده است که برای ورود غذا، کشش داشته باشد. هنگامی که معده به ظرفیت خود می رسد، احساس سیری می کند و به بدن هشدار می دهد که غذا را متوقف کند. وقتی پرخوری می کنید، معده حتی بیشتر کشیده می شود تا غذای اضافی را در خود جای دهد. اگر این فقط گاهی اتفاق بیفتد، معده به سادگی به اندازه آستین کوچک باز می گردد. با این حال، اگر بیمار به پرخوری ادامه دهد، معده او به حالت کششی بازمی‌گردد و جراحی اسلیو معده بی‌اثر خواهد بود.

آیا می توانید بعد از آستین معده به طور معمول غذا بخورید؟

پس از شش هفته، می توانید غذاهای معمولی و جامد مصرف کنید. رژیم غذایی معمولی آستین معده شامل انواع غذاهای بافت دار است که میزان مصرف غذاهای ناسالم را محدود می کند. بیماران مبتلا به آستین معده باید هر روز سه وعده غذایی سالم و متعادل مصرف کنند. زمان ریکاوری آستین معده و رژیم غذایی تحت تأثیر انواع غذای مصرفی قرار می گیرد – بیماران باید برای بهترین نتایج و روند بهبودی سالم به رژیم اسلیو معده خود که توسط کلینیک جراحی کاهش وزن تعیین شده است پایبند باشند.

درمان هموروئید - درمان همورویید
جراح چاقی و متابولیک | فلوشیپ جراح لاپاراسکوپی تهران | جراح لاغریدکتر شهاب شهابی

انواع جراحی های چاقی

انواع جراحی های باریاتریک (چاقی)   اعمال جراحی چاقی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند: _ اعمال محدود کننده _ اعمال سوء جذبی _ اعمال ترکیبی(محدود کننده + سوء جذبی)   آیا من کاندید مناسبی برای اعمال جراحی چاقی محسوب می شوم؟   اعمال جر…
جراحی کاهش وزن مناسب چه کسانی است؟ | افراد کاندید جراحی لاغری | جراحی باریاتریک | اندیکاسیون جراحی چاقی | کاندید عمل جراحی لاغری | جراحی کوچک کردن معدهدکتر شهاب شهابی

معاینه، درمان و علائم فتق (هرنی)

روش های مختلف درمان فتق (هرنی) چیست؟ اگر فتق، درمان نشود، ممکن بخشی از روده شما در دیواره شکم به دام بیافتد. اگر قسمت گیر کرده روده شما جریان خون کافی دریافت نکند، این امر باعث می‌شود که بافت روده سیاه  یا پاره شود. لائم ايسکمی (کاهش خون رسانی) و کم خو…

انواع فتق های جدار شکم (هرنی شکمی)

فتق جدار شکمی ( هرنی شکمی ) چیست؟ فتق های جدار شکم  (به انگلیسی هرنی :Hernia) زمانی اتفاق می افتد که لایه های درونی عضله شکمی ضعیف شده ، منجر به تورم یا پارگی شود . همانطور که تیوپ از داخل به تایر آسیب دیده فشار می آورد ، لایه داخلی شکم هم به…

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

جراحی لاپاروسکوپی مناسب چه کسانی است؟ جراحی لاپاراسکوپی دو کاربرد دارد چرا که می تواند همزمان هم برای تشخیص بیماری و هم برای درمان بیماری شما به کار رود.امروزه اکثر اعمال جراحی شامل انواع جراحی های چاقی و متابولیک  ،جراحی کانسرهای (سرطان…
جراحی چاقی و باریاتریک ، درمان جراحی چاقی

مقدمه ای بر جراحی های چاقی (باریاتریک)

با افزایش افراد چاق در جوامع پیشرفته نیاز به درمان جراحی چاقی در اغلب جوامع نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است به طبع روش های کم خطر تر از قبیل رژیم ورزش و تغییرات رفتار ی وتغییرات شیوه زندگی  نسبت به اعمال جراحی در اولویت قرار دارند.طبق آ…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *