هزینه جراحی چاقی

در این نوشته دکتر شهاب شهابی در مورد قیمت جراحی چاقی، هزینه های جراحی اضافه وزن جراحی چاقی که بیمه پوشش می دهد و همچنین انواع جراحی چاقی و اینکه چرا قیمت جراحی چاقی بسیار متفاوت است؟ و قیمت آن ها صحبت می کند.

دکتر شهاب شهابی

زمانی که به فکر جراحی کاهش وزن هستید، هزینه جراحی چاقی می تواند عامل بسیار مهمی باشد. هرچه بیشتر در مورد هزینه های مربوط به جراحی کاهش وزن بدانید، در موقعیت بهتری قرار خواهید گرفت و با اطمینان بیشتری برای انجام این عمل اقدام خواهید کرد.

علاوه بر کاهش خطر برخی از عوارض چاقی، انجام جراحی چاقی می تواند به شما کمک کند تا هزینه های غیرمنتظره ای که چاقی و بیماری های مرتبط با آن است را کاهش داد. این یکی از دلایلی است که شرکت های بیمه، بیشتر هزینه های این نوع روش های جراحی را پوشش می دهند.

هزینه ها ممکن است بر اساس موقعیت مکانی شما متفاوت باشد. هنگام نحوه پرداخت هزینه جراحی چاقی، قیمت جراحی لاپاروسکوپی بای پس معده نباید بر تصمیم شما برای انتخاب یک جراح واجد شرایط تأثیر بگذارد. از میان سه جراحی رایج چاقی (لپ باند، اسلیو گاسترکتومی، بای پس معدهبای پس معده گران ترین جراحی چاقی محسوب می شود.

بای پس معده یکی از بهترین روش ها برای کاهش وزن طولانی مدت است. بسیاری از شرکت های بیمه جراحی بای پس معده را پوشش می دهند. جراحان مختلف و امکانات مختلف طیف وسیعی از قیمت ها را ارائه می دهند.

ارتباط بین قیمت جراحی و جراح خوب

جالب است بدانید که رابطه مستقیمی بین قیمت و تجربه یا مهارت، تقریبا وجود ندارد. در واقع، بیمارستان معمولاً قیمت نقدی تعیین می کند و جراح می تواند انتخاب کند که این قیمت را به بیماران خود ارائه دهد. برخی از جراحان قیمت بالاتری را انتخاب می کنند و برخی دیگر قیمت بیمارستان را برای به دست آوردن تجارت بیشتر انتخاب می کنند. این امر به ویژه برای جراحان جدید که هنوز در تلاش برای ایجاد پایگاه تجاری خود هستند صادق است.

در صورتی که قصد جراحی چاقی دارید اگر بتوانید جراحی را بیابید که بسیاری از روش های جراحی را انجام داده باشد، دلیل ان هم این است که میزان عوارض پایینی برای بیماران دارد.

ارتباط بین قیمت جراحی و جراح خوب

ارتباط بین قیمت جراحی و جراح خوب

آیا بیمه برای بای پس معده هزینه پرداخت می کند؟

اگر بیمه نامه شما شامل پوشش باشد و معیارهای مربوط به خط مشی خود را داشته باشد، همچنین توجه داشته باشید که بسیاری از خط‌ مشی‌ها به طور خاص پوشش را حذف می‌کنند. کارفرمایان این کار را انجام می دهند زیرا در صورت حذف آن هزینه کمتری دارد.

هزینه های بعد از جراحی چاقی

ویزیت های بعدی با جراح چاقی شما معمولاً رایگان است یا تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. اگر جراحی تحت پوشش بیمه باشد، بیمار می تواند هزینه جراحی را از بیمه بگیرد. هزینه درمان عفونت محل زخم معمولاً توسط بیمارستان پرداخت می شود. بیماران بای پس معده معمولاً خیلی سریع وزن کم می کنند. افراد بعد از جراحی چاقی برای خرید لباس جدید آماده باشند زیرا در عرض دو ماه به مقداری لباس نیاز خواهند داشت.

چرا قیمت جراحی چاقی بسیار متفاوت است؟

یکی از دلایل اصلی شکاف نسبتاً گسترده در محدوده قیمت هر دو روش اسلیو معده و بای پس معده برای کاهش وزن، ارتباط زیادی با محل انجام جراحی دارد. به عنوان مثال، هزینه جراحی بای پس معده در کالیفرنیا با هزینه بای پس معده در مکزیک یا حتی مونتانا متفاوت است.

اگر چه ممکن است انتخاب فوری جراحی کاهش وزن که مقرون به صرفه‌تر است وسوسه انگیز باشد، بهتر است در تصمیم گیری در مورد این که کدام یک از متخصصان دارای گواهی هیئت مدیره هستند، با تجربه جراحی گسترده که انجام می دهند را انتخاب کنید.

امروزه چاقی یک مسئله بهداشتی رو به رشد در کشور بوده است و از آنجایی که افرادی که این وضعیت را تجربه می کنند به معنای واقعی کلمه به افزایش وزن خود ادامه می دهند، تعداد افراد چاق نیز لحظه به لحظه افزایش می یابد. به همین دلیل است که متخصصان بهداشت به بهبود خدمات خود برای ارائه مراقبت های مطلوب به بیماران چاق ادامه می دهند. از طریق جراحی موفقیت آمیز کاهش وزن، بیماران می توانند زندگی سالم تری را بدون مشکلات و عوارض پزشکی تجربه کنند. اما برای رسیدن به وزن مناسب چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت جراحی کاهش وزن

قیمت جراحی چاقی  یک روش جراحی گران قیمت است. همانطور که توسط موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی ثبت شده است، این روش جراحی می تواند هزینه نسبتا بالایی داشته باشد. مقدار دقیق جراحی تا حد زیادی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این موارد شامل موارد زیر است:

ایا من کاندید جراحی چاقی هستم

چه کسانی میتوانند جراحی لاپاروسکوپی انجام دهند؟

قیمت جراحی چاقی نوع جراحی، انواع مختلفی از جراحی کاهش وزن وجود دارد از جمله: باندینگ قابل تنظیم معده (یا لپ باند)، گاسترکتومی اسلیو، بای پس معده، باندینگ عمودی معده و انحراف بیلیوپانکراس. هر یک از این روش ها نرخ ها یا هزینه های متفاوتی دارند.

هزینه جراحی چاقی بستگی به انتخاب جراح مناسب و اتاق عمل و بیمارستانی که جراحی صورت می گیرد بستگی دارد.

هزینه های اضافی همچنین باید هزینه های اضافی را علاوه بر هزینه عمل جراحی اصلی در نظر بگیرید. این ها ممکن است شامل هزینه های مشاور، دستیار جراحی، متخصص بیهوشی، دستگاه و اقدامات بعدی نیز باشد. در ادامه درباره انواع جراحی چاقی توضیح می دهیم.

جراحی لپ باند

در جراحی لپ باند، جراح یک نوار قابل تنظیم را در اطراف ناحیه فوقانی معده می‌پیچد. یک کیسه کوچک در بالای نوار ایجاد می شود که سریعتر پر می شود و در نتیجه باعث می شود بیمار در هنگام غذا خوردن زودتر احساس سیری کند. جراحی لپ باند به بیماران چاق کمک می کند تا چربی و وزن اضافی خود را بین 25 تا 75 درصد کاهش دهند و عوارض مرتبط با چاقی را درمان کنند.

اسلیو گاسترکتومی

اسلیو گاسترکتومی که به آن گاسترکتومی آستین عمودی نیز گفته می شود، یک روش جراحی غیرقابل برگشت است که برای کاهش اندازه معده انجام می شود. این روش با کاهش مقدار غذایی که فرد می تواند مصرف کند، باعث کاهش وزن می شود. اسلیو گاسترکتومی دستگاه گوارش را تغییر نمی دهد و تنها به یک تا دو روز بستری در بیمارستان نیاز دارد.

بای پس معده

در طی این روش جراحی، جراح کاهش وزن، معده را کوچکتر کرده و روده کوچک را مرتب می کند. بیمارانی که تحت عمل بای پس معده قرار گرفته اند تا 68 درصد از وزن اضافی خود را از دست داده اند.

انحراف بیلیوپانکراس

انحراف بیلیوپانکراس در مقایسه با بای پس معده و روش‌های دیگر ، نوع پیچیده‌تری از جراحی کاهش وزن است. در اینجا، یک ناحیه بزرگ از معده به طور کامل برداشته می شود تا یک کیسه کوچکتر ایجاد شود.

جراحی کاهش وزن هم پرهزینه و هم پیچیده است. با این حال، همیشه به خاطر داشته باشید که هزینه جراحی نباید عامل تعیین کننده ای در انتخاب روشی باشد که باید انجام دهید. با جراح خود مشورت کنید تا در مورد نگرانی های مربوط به روش جراحی که واقعاً برای شما مفید است صحبت کنید.

چرا چاقی یک بیماری گران قیمت است؟

چرا چاقی یک بیماری گران قیمت است؟

چرا چاقی یک بیماری گران قیمت است؟

چاقی یا BMI  بالاتر از 30 می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت شما و هزینه های مراقبت های بهداشتی شما داشته باشد. همانطور که وزن شما رو به افزایش است، همچنین شایع ترین مشکلات سلامتی که همراه با چاقی هستند، آپنه خواب، مشکلات تنفسی، دیابت، آرتروز، نقرس، سنگ کیسه صفرا، فشار خون بالا، بیماری قلبی و حتی سرطان است. همه این خطرات سلامتی نیاز به مراقبت پزشکی مناسب دارند که می تواند بر هزینه های دیگر شما بیفزاید.

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که این بیماری‌ها و سایر مشکلات سلامتی باعث می‌شود که بیماران چاق بیشتر از افراد سالم برای مراقبت‌های پزشکی و داروها هزینه کنند. علاوه بر این، موارد بستری یا اقامت در بیمارستان برای افراد چاق 48 درصد بیشتر است. افرادی که به شدت چاق هستند معمولا به پرداخت هزینه های اضافی مراقبت های بهداشتی در سال انجام می دهند.

برای موفقیت در کاهش وزن داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش سخت می تواند کمک کننده باشد، اما برای بیماران چاق ، اگر انتظار نتایج سریع تر و بهینه را دارید، این دو روش همیشه بهترین گزینه نیستند. بنابراین، جراحی کاهش وزن توصیه می شود.

سماگلوتید
لیراگلوتاید
بستن رگ اشتها
اندیکاسیون جدید برای انجام عمل جراحی چاقی
اهمیت مصرف آب بعد از جراحی چاقی
چرا پروتئین بعد از جراحی چاقی مهم است؟
راهکار های درمانی رفلاکس معده
فتق کشاله ران و علائم ان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *